משרד הבריאות מעדכן הערב (ראשון) כי במהלך היממה האחרונה נפטרו בישראל חמישה בני אדם כתוצאה מנגיף הקורונה, וכן זוהו 24 חולים חדשים. כעת עומד מניין הקורבנות הכולל על 252, ומספר מקרי התחלואה המאומתים שזוהו עד כה הינו 16,477 (מתוכם 4,795 מוגדרים כחולים פעילים, ו-11,430 החלימו מהנגיף).

כמו כן, מבין החולים הפעילים מצבם של 74 מוגדר קשה, בהם 65 מורדמים ומונשמים, ואילו 67 בני אדם מטופלים במחלקות הקורונה במצב בינוני. מספר בדיקות המעבדה שהתבצעו היום קטנה משמעותית מזו של סוף השבוע שעבר, והיא נאמדת ב-2,982 דגימות (לעומת 10,134 ביום חמישי).

נגיף הקורונה בישראל 10 למאי (צילום: משרד הבריאות)
נגיף הקורונה בישראל 10 למאי (צילום: משרד הבריאות)

היישוב בעל מספר החולים הגבוה ביותר הוא ירושלים עם 3,635 חולים, ואחריה נמצאת בני ברק עם 2,895 חולים. נתון נוסף שמתפרסם הוא מספר אנשי הצוות הרפואי השוהה בבידוד, שעומד על 339 - בהם 153 אחים ואחיות. מספר החולים הגבוה ביותר מאושפז בבית החולים תל השומר והוא עומד על 48, ובבית החולים הדסה עין כרם - 19 חולים בלבד.

מוקדם יותר היום, פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר בראיון בגל"צ: "בסך הכל, אנחנו יכולים להיות מרוצים מהתוצאות כרגע. אני מאוד מקווה שלא נראה עליות נוספות. אני סומך על הציבור, אני חושב שאפשר לסמוך עליו שיבין מה שרוצים ממנו. צריך באמת להתכונן". בתוך כך, מאות חיילים תועדו היום מצטופפים בתחנת המרכזית בירושלים, תוך הפרת צו בריאות העם המורה על שמירת מרחק של שני מטרים זה מזה.

החיילים בתחנה המרכזית בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)
החיילים בתחנה המרכזית בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)

לדבריו, "צריך בכל זאת להיערך לאפשרות שיגיע משהו בקיץ. אנחנו בונים מספר תרחישים, בהם שנישאר באותו מצב עד החורף, וגם לוקחים בחשבון אפשרות של גל נוסף בקיץ".