מחצית מהמדינות החברות במועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ פנו בשבועות האחרונים לישראל בבקשה לקבלת מידע לצורך התמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה. בחריין ומדינות נוספות במפרץ פנו למרכז הרפואי שיבא בתל השומר והביעו עניין בנוגע לכלים להתמודדות עם המגפה. שגריר איחוד האמירויות באו"ם אף הצהיר כי ממשלתו תהיה מוכנה לשתף פעולה עם ישראל במסגרת פיתוח חיסון. 

"שמעתי מנהיגים במפרץ אומרים שוב ושוב כי 'עם המשאבים והעושר שלנו והחדשנות הישראלית, אנו יכולים ליצור חיסון ותרופה'. הם ראו את המגפה הזו כהזדמנות לשיתוף פעולה בינם לבין ישראל", אומר הרב מארק שנייר, נשיא ארגון הדיאלוג הבין דתי, ובעל קשרים נרחבים במפרץ הפרסי. 

המתחם המבודד בבית החולים שיבא (צילום: משרד הבריאות)
המתחם המבודד בבית החולים שיבא (צילום: משרד הבריאות)

שנייר וד"ר יואל רבן, מנהל החטיבה הבינלאומית של שיבא, אמרו כי בחריין ומדינה נוספת במפרץ התעניינו בחידושים רפואיים ובדרכים בהן הגיבה ישראל להתפשטות הנגיף. לדבריהם, "הצענו להם כל עזרה שהם צריכים, גם אם זה חיבור בין רופאים ואחיות או שליחת צוות אליהם ושיתוף בידע לוגיסטי. נעניק כל עזרה שאנחנו יכולים להעניק לשכנינו בשמחה". 

ד"ר רבן הדגיש כי אחת המדינות שפנו לישראל הנה "מרכזית ושונה", ו"לא אחת שאנחנו רגילים לשמוע עליה". הוא הוסיף כי "יש הרבה דברים שקורים מעל ומתחת לפני השטח". 

קורונה - שאלות ותשובות