משרד הבריאות עדכן הערב (שני) את נתוני התחלואה בנגיף הקורונה: במהלך היום נפטרו בבתי החולים חמישה בני אדם כתוצאה מהנגיף, וכן זוהו 30 מקרי הידבקות חדשים. בכך עולה מניין הקורבנות הקורונה בישראל ל-258, ומספר החולים הכולל עומד כעת על 16,506 (מתוכם 4,406 פעילים, ו-11,843 החלימו ושוחררו לביתם). כמו כן, 66 בני אדם מאושפזים במחלקות הקורונה במצב קשה - 58 מהם מורדמים ומונשמים, ו-51 במצב בינוני.

מוקדם יותר היום, נמסרה מבית החולים הדסה עין כרם הודעה על פטירתה של חולת קורונה בת 52 שהייתה מונשמת ומורדמת במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי, נפטרה הערב כתוצאה מהמחלה. מדובר בחולה בעלת מחלת רקע משמעותית אשר אושפזה לפני כחודש בבית החולים.

כמו כן, מבית חולים השרון נמסרה הודעה על מותה של מטופלת בת 76, שמחה גמליאל, שסבלה ממחלות רקע והייתה מונשמת במשך חמישה שבועות. קרובי משפחתה של גמליאל הגיעו להיפרד ממנה במחלקה בשעות הבוקר. 

בתוך כך מסר דובר צה"ל כי בהתאם לתקנות לשעת חירום המעודכנות, ישוחררו היום מבודדים במלונות, העומדים בקריטריונים של משרד הבריאות, להמשך בידוד ביתי. עוד נמסר, כי החוזרים מחו"ל החל מהיום יופנו לבידוד ביתי וכי שבים מחו"ל שאין ביכולתם לקיים בידוד ביתי על פי הנחיות משרד הבריאות יועברו לבידוד במלוניות הבידוד שימשיכו לפעול. פיקוד העורף יסייע בשינוע המבודדים שזקוקים לכך לנתב"ג. 

נתוני משרד הבריאות 11.05.2020 (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות 11.05.2020 (צילום: משרד הבריאות)

קורונה - שאלות ותשובות