החולה הראשון: בעלי החנות "הפיראט האדום" באור יהודה מאיר כהן ורעייתו קרן נחקרו ביום חמישי האחרון באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה במחוז תל אביב. חקירת השניים התבצעה בעקבות פניית משרד הבריאות, שהגיש תלונה נגדם, ובמהלך החקירה עולה חשד לפיו השניים העלימו מידע, שיש בו "כדי להפיץ מחלה". 

בני הזוג, המתוגררים ביישוב אירוס, נחקרו והכחישו את ההאשמות. הם שוחררו בערבות והחקירה מתנהלת בליווי צמוד של פרקליטות מחוז תל אביב ומשרד הבריאות. נציין כי כהן הוא הישראלי הראשון שנדבק בנגיף, ובעת ששב מאיטליה ב-23 בפרואר - חזר לעסק שלו, ושם על פי טענת משרד הבריאות, גרם להדבקת אזרחים.

כזכור, במרץ האחרון הגיש משרד הבריאות תלונה במשטרת מחוז תל אביב, נגד כהן, הזכיין של הפיראט האדום, בגין להכשלת עובד ציבור, מסירת מידע כוזב והטעיית הציבור. במשרד הבריאות טוענים בתלונתם כי בהתחלה מסר הזכיין של הפיראט האדום כי שהה במקום זמן קצר ובשל כך לא נדרש בידוד, אלא שאז בעקבות מידע שהגיע הוא אישר כי שהה שם זמן רב ולאורך כך כשאובחן כנשא המחלה הסתבר שהדביק את אשתו, חיילת שעבדה בחנות וגם עובדת זרה שהיתה איתו במגע. הוא חשוד בין היתר גם בהפצת מחלה.