האם ניתן להידבק מחדש בקורונה? חדשות 12 דיווחו הערב (שני) כי בעקבות הפרסום על 40 קשישים שהחלימו מהנגיף ואובחנו שוב כחולים בבדיקה השלישית, תתקיים הערכת מצב מחודשת במשרד הבריאות כדי לשקול את המשך מדיניות הבדיקות. על פי הדיווח, במהלך הדיון המדובר, הם ישקלו כיצד לנהוג בנוגע ללמעלה מ-11 אלף המחלימים בישראל עד כה.

כזכור, בחודש שעבר הודיעו בבית החולים אסותא באשדוד כי בבדיקה חוזרת שנעשתה למספר חולים, נמצא כי הם לא נדבקו בקורונה. בהודעה צוין כי בבית החולים אסותא באשדוד, התאשפזו בבית החולים מספר מטופלים מהמוסד הגריאטרי בית הדר, לאחר שנטען כי נמצאו חיוביים לנגיף. בבדיקה חוזרת שנעשתה הפעם על ידי בית החולים נמצא כי המטופלים אינם חולים בקורונה. פרטי המקרה הועברו למשרד הבריאות.

במרכז הרפואי ברזילי אירע מקרה דומה, כאשר שני חולים מבית הדר אובחנו כחולים בקורונה, אך לאחר שתי בדיקות חוזרות עלה כי מדובר בטעות. במקביל, התגלו 29 חוסים קשישים בבית האבות "זהבית" באשקלון שנמצאו כנשאים של הנגיף, אך לא סבלו מסימפטומים. מחשש שגם במקרה זה מדובר בבדיקה מוטעית, יזם מנהל המרכז הרפואי ברזילי פרופ' חזי לוי , בדיקה חוזרת ל-29 החולים, ממנה עלה כי הם שליליים לנגיף. שלושה דיירים נוספים שנבדקו נמצאו שליליים לנגיף גם הם. במהלך שעות היום ביצע פיקוד העורף חיטוי יסודי בשטחים הציבוריים במוסד, והנהלת עמיגור העבירה מזון לדיירים שהוכנסו לבידוד.