"זה עובד": מסר אופטימי נמסר הערב (שני) במהדורת החדשות בערוץ 12, בו התראיין ד"ר טל זקס, הרופא הראשי של חברת התרופות האמריקאית "מודרנה", שפועלת בימים אלו על חיסון לנגיף הקורונה. "זה עובד ברמה הזו שאנחנו מצליחים לעורר את המערכת החיסון, במינון הכי נמוך שבדקנו", אמר זקס, והוסיף "ברמה הבינונית אנחנו מצליחים לעורר את מערכת החיסון ולעורר נוגדנים ברמה הרבה יותר גבוהה".

על פי נתוני החברה, תוצאות שהגיעו עד כה מניסויים שביצעה בדרך לחיסון מראים כי מדובר בפריצת דרך משמעותית לקראתו. זקס הסביר בראיון כי החיסון שיצרו מסוגל "לעורר את מערכת החיסון ולייצר נגדנים ברמה של אנשים שחלו". עוד אמר זקס כי "אינו מופתע" מהיכולת של החברה בה הוא עובד לייצר חיסון אפקטיבי, שכן היא הצליחה לפתח מספר רב של חיסונים בעבר.

חיסון, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')
חיסון, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')

מתי יגיע החיסון?

"נדע ברגע שנראה תוצאות ממחקר שנקרא פאזה שלישית", סיפר זקס. "את המחקר הזה אנחנו צופים להתחיל בחודש יוני וחודשים לאחר מכן נביא נתונים רשמיים שמוכיחים שהחיסון שלנו מונע את המחלה. ייצור המוני כבר מתחיל אבל עדיין לא מדובר בשיווק. אנחנו בשלבים הראשונים של הגדלת הייצור שלנו והשיווק יעבוד בזה שנדע שהפיתוח עובד מול המחלה", הסביר. "הרשויות צריכות להסכים להתחיל לשווק את החיסון עד סוף השנה הזאת. יש סיכוי סביר שנראה את החיסון בשוק בתחילת השנה הבאה", סיכם את דבריו.