שר החינוך הנכנס יואב גלנט הודיע אמש כי מהיום (רביעי) ייפתחו שערי מוסדות החינוך בשעה 7:30 כדי להימנע מצפיפות ומהיווצרות צוואר בקבוק והתקהלויות בכניסה אליהם. מוקדם יותר הנחה שר הבריאות הנכנס יולי אדלשטיין את מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב לחתום על היתר להסרת מסיכות בכיתות הלימוד ובמרחב הציבורי, כל עוד לא נוצרת התקהלות, זאת בשל גל החום הכבד. הצו בתוקף עד יום שישי.

לפי הניסוח, "לא תחול חובת עטיית מסיכה לתלמידים השוהים בבית הספר ולמי שנמצא בשטח פתוח או במבנה שאינו ממוזג, למעט בעת התקהלות, וזאת עקב עומס החום הקיצוני".

בתוך כך, מחקר חדש בהובלת חוקרים מאוניברסיטת ניו יורק הראה שמרבית החולים הקשים מקורונה סובלים מהשמנת יתר, ונמצאים בסיכון מוגבר לאשפוז ואף למוות בשל הידבקות בנגיף. 

כיתה ריקה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
כיתה ריקה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לפי הממצאים, אנשים עם עודף משקל מתחת לגיל 60 נמצאו בסיכון כפול לאשפוז בגין הידבקות בקורונה ונזקקו גם להנשמה. על פי המחקר, השמנת יתר בקרב אנשים מתחת לגיל 60 היא גורם סיכון אפידמיולוגי שזוהה לאחרונה, אשר עשוי לתרום לעלייה בשיעורי התחלואה בארה"ב. מדוח נוסף, של מרכז הבקרה על טיפול נמרץ בבריטניה, עולה כי 72.1% מ־775 החולים שאושפזו בטיפול נמרץ סבלו מהשמנת יתר.

החוקרים מציינים כי נוסף לגיל, יש לקחת בחשבון שהשמנת יתר היא גורם הסיכון הגדול ביותר למחלה קשה כלשהי. 
ובארץ, במהלך תקופת ההסגר הישראלים עלו בין שניים לארבעה ק"ג בממוצע. 

פרופ' אבי קרסיק, מנהל מרפאת ההשמנה במרכז DMC לטיפול בסוכרת, אמר: "הקשר בין השמנת יתר, שומן בגוף ודלקת הוא מורכב. ייתכן שהקשר נעוץ בכך שהסובלים מהשמנת יתר נמצאים בסיכון, כיוון שמערכת החיסון שלהם עסוקה בניסיון לתקן דלקת שנגרמה על ידי נשיאת עודף שומן. נוסף לכך, משקל גבוה מוביל להתפתחות סוכרת, יתר לחץ דם גבוה וכבד שומני, שכל אחד נמצא כגורם סיכון להידבקות בנגיף הקורונה".