מתווה חדש שגובש על ידי מנכ"לית בנייני האומה בירושלים, מירה אלטמן, אמור לאפשר את פתיחת ענף הכנסים והתערוכות, תחת הנחיות משרד הבריאות. המתווה, אשר גובש בתיאום מול משרדי האוצר והכלכלה, נשלח לאישור משרד הבריאות והוא אמור לאפשר פתיחה מחדש לאחר כשלושה חודשים של מרכזי הקונגרסים בישראל ולקיים כנסים ותערוכות.

המתווה לפתיחה עבור ענף הכנסים והתערוכות כולל ניהול ובקרה ממוקדים של האנשים, מינוי ממונה קורונה, שילוט ייעודי, חיטוי, היגיינה, מגבלת כניסה, שמירת מרחק באולמות הכנסים ושינויים באופן הגשת המזון. במסגרת המתווה, יתבצע ניהול קהל בכניסות והיציאות לבניין. לפני הכניסה למסלול יתבצעו בדיקות דם ומסכות ויבוצע תשאול ורישום על פי הנחיות משרד הבריאות. בעמדות הרישום יוצבו סדרנים מציידים במסכות ג'ל וחיטוי וכל שטחי הבניין המובילים לאולם יסומנו במסלולי הליכה עם "נקודות עצירה" על מנת לשמור על מרחק.

מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציע 12,000 מ"ר של שטחי תצוגה לתערוכות, 27 אולמות כנסים וחדרי סמינר בטכנולוגיה מתקדמת, לשכת עסקים מאובזרת ועשרות פינות מנוחה ומפגש. ייחודו של המרכז הוא בגודלו העצום, מרחביו האינסופיים ואולמות הכנסים המודולריים שלו, המאפשרים חלוקה לפי הצורך. המרכז מסוגל לאכלס עד 10,000 איש, ובאותה מידה לארח אירועים מצומצמים של עשרות או מאות משתתפים. אודיטוריום אוסישקין במרכז הינו האודיטוריום הגדול בישראל אשר מכיל 3,000 איש.

בתוך כך, בעקבות התערבות שר העבודה והרווחה איציק שמולי, רכזי היום ומועדונים לאזרחים ותיקים, הכפופים למשרד, ייפתחו מחדש. כ-30 אלף אזרחים ותיקים יוכלו, בעקבות ההחלטה, לחזור ולבקר ב-166 מרכזי יום ו-350 מועדוני מופת, כבר ממחר (שני). התוספת התקציבית להתאמת המרכזים והמועדונים לפתיחת בהתאם להנחיות משרד הבריאות מועכת בכשני מיליון שקל.

על פי המתווה המרכזים יוכלו לקבל בחזרה את האזרחים הוותיקים בקבוצות של חמישה בכל חדר, שגודלו לפחות 20 מ"ר. עוד נקבע, כי כל המשתתפים יתבקשו לחתום על הצהרת בריאות לעבור בדיקת חום בכניסה למרכז. ההסעות למרכזים יתוגברו כך שניתן יהיה לעמוד בהנחיות משרד הבריאות של נוסע אחד בכל מושב.

"בדידות האזרחים הוותיקים מסוכנת לשלומם ולבריאותם ואני שמח שלאחר מאמץ רב הצלחנו להוביל להחלטה לפתוח את מרכזי היום והמועדונים עבורם תוך שמירה על בריאותם. מחויבותי לאוכלוסיה המבוגרת ידועה וכשר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים היא תעמוד במלוא תוקפה", ציין השר שמולי.