מבקר המדינה מתניהו אנגלמן זימן לשיחה נציגים ממשרדי הממשלה, הקשורים לניהול משבר הקורונה, במטרה לבדוק את התנהלות משרד הבריאות בתקופת התפרצות הנגיף בישראל - כך דווח הערב (שני) ב-"תוכנית חיסכון" בערוץ 12.

בנוסף, דווח כי נקבעה פגישה עם מנהלי המעבדות, במטרה לבדוק את ניהול מערך הבדיקות לגילוי הנגיף. יחד עם זאת דווח כי הוא עתיד לזמן לפגישה גם את צמרת מכון וייצמן למדע, כמו גם את המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו. כמו כן, צוין כי הדו"ח צפוי להתפרסם בתחילת 2021.

כזכור, בתחילת החודש, עדכן אנגלמן את תוכנית הביקורת השנתית שלו, והודיע כי היא תכלול את התנהלות הגופים שהיו אמונים על משבר הקורונה, ובראשם משרדי הבריאות והאוצר.

אנגלמן אמר כי הוא סבור שלנוכח משבר הקורונה, יש לפעול לאלתר לפישוט הליכים בירוקרטיים, ומסר כי "המלצות הביקורת בדוחות המבקר הנוגעים לפישוט הליכים בירוקרטיים, בכפוף לשמירה על כללי מנהל תקין, כוחם יפה בפרט בשעה זו של התמודדות ממשלתית עם משבר הקורונה", ציין אנגלמן והמליץ: "על המשרדים השונים לפעול לפשט הליכי בירוקרטיה שלא לצורך. זה נכון בימי שגרה וקל וחומר בעתות חירום כפי שאנו חווים במשבר הקורונה".