מנכ"ל משרד האוצר הפורש, שי באב"ד, העניק הערב (שבת) ראיון לחדשות 12, בו סיכם את תקופתו במשרד והודה בטעויות שביצע משרדו במהלך משבר הקורונה.

"הייתה פה בעיקר תחושה של חוסר וודאות וגם חרדה מסוימת. באנו להיערכות של צמצום פעילות, ומנכ"ל משרד הבריאות חשב שהדבר הנכון הוא סגר מלא. ואז מתווכחים ויכוחים לא קלים, אני לא מצליח להבין את הקונספציה של 0 או 1, או משק פתוח או סגור לחלוטין. איפה צעדי הביניים? אם אנחנו הולכים באותה שבת עם ההצעות שעלו שם, היינו מוצאים את עצמנו עם שלושה מיליון מובטלים. הייתה תמימות דעים של כל הנוכחים שמדובר באירוע קולוסאלי. למרות שעלינו ואמרנו שהסופרמרקטים יישארו פתוחים, אנשים רצו. היינו מאוד נחרצים, שסגר מוחלט עלול להביא לקריסה של המערכת הפיננסית", שחזר באב"ד את הדיונים בין מנכ"לי המשרדים בפרוץ המשבר.

"מצד שני ברסי (משה בר סימן טוב) מסביר מה קורה באיטליה ואומר 'אני לא לוקח אחריות על מגפה כזו'. הרגשתי שיש מי שדואג לצד הבריאותי, ושהאחריות שלי היא להילחם על המשק. באותה נקודת זמן שקיבלנו החלטות, היינו בחוסר וודאות טוטאלי. יש תמיד דיסוננס בין הרצון לשדר לציבור את האמת לבין הרצון להשרות בו ביטחון. חובה ללמוד לקראת הגל השני איזה צעדים עובדים ואיזה פחות. העצמאיים צודקים בכל הטענות שלהם, אני לא יודע איך להחזיר את המצב לקדמותו ולערב הקורונה", הוסיף.

כאשר המראיינת קרן מרציאנו הטיחה בו: "גיבשתם במענק הסיוע קריטריונים מאוד קטנוניים, שגרמו להרבה עצמאיים ליפול בין הכיסאות", השיב באב"ד: "את צודקת לחלוטין".

בהמשך פירט אודות הטעויות שלדבריו ביצע המשרד: "הקריטריונים שגיבשנו היו לא מתאימים ולכן עשינו את הפעימה השנייה והשלישית כדי לתקן. לא הבנו את עוצמת הפגיעה, וכשהבנו תיקנו תוך כדי תנועה. הקיזוז מדמי האבטלה היה חוסר רגישות וטעות קולוסאלית. לא להכל היינו מספיק ערניים. ההוצאה לחל"ת הייתה הקלה על הרבה מאוד עסקים שלא יכלו לשלם לעובדים. לא הייתי מעורב במתווה ההחזרה לעבודה ואני לא אוהב לתת ביקורת מהספסל. אני חושב שבשנת 2021 זה לא הזמן להעלות מיסים, אבל אני כבר מחוץ למגרש, אני ביציע. הקברניטים שנשארו על המגרש יצטרכו לקבל את ההחלטות".