בדרך לשינוי מדיניות הבדיקות: שר הבריאות יולי אדלשטיין קיים הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים בשידור חי, בה התייחס לעליה המדאיגה בתחלואה בבתי הספר, כמו גם להמשך פעולות ההתגוננות של משרדו בנושא.

"זה לא סוד שאירוע ההידבקות בבית הספר בירושלים מאוד מדאיג אותנו, המספרים מדאיגים כשלעצמם אבל בכל הישיבות שלנו המסקנה שעולה היא שכנראה מדובר בסימפטום למשהו רחב יותר, שקורה בעוד מספר בתי ספר. אנחנו רואים את הנתונים של היום של הבדיקות, מתוך 2,800 ומשהו בדיקות שבוצעו לפני זמן קצר נמצאו כבר 53 חולים חדשים שאובחנו כחולים בקורונה".

"אני מודיע על שינוי מדיניות" הכריז השר והוסיף "אנחנו נעשה בדיקות לאלה שצריכים לדעתנו לעבור את הבדיקה. דבר שני שכבר אמרנו ואדגיש לא מתכוונים במשרד הבריאות לשנות את כללי הבידוד. לא יהיה מצב שמישהו שהיה במגע עם חולים נבדק ואמר יצאה לי בדיקה תקינה, יפטור עצמו מבידוד. יכול להיות שמישהו נדבק ופיתחי תסמינים לאחר ימים. אני מבקש מן האוכלוסייה גם בנושא הזה לשתף פעולה. זה יאפשר לנו את הצעדים הבאים".

יולי אדלשטיין (צילום: ללא קרדיט)
יולי אדלשטיין (צילום: ללא קרדיט)

השר הוסיף כי "עד עכשיו ביצענו בדיקות באופון נקודתי בירושלים סביב בתי הספר מעכשיו נרחיב את הבדיקות גם ללא תסמינים לכל הארץ וגם לא רק לבתי הספר זוהבשורה חשובה. אנשים ללא תסמינים שהיו בקרבה לחולה מאומת מאותו בית ספר, אנשים ללא תסמינים שהיו יחד במסגרת דיור מוגן יבדקו גם הם. לפי שיקול דעת של הרופא המטפל בסמכותו לשלוח לבדיקה. בנוסף כל האוכלוסיות המיוחדות בהתאם להנחיות משרד הבריאות במקרים מיוחדים: כל אדם עם תסמינים שהיה במגע עם חולה מאומת. חום שיעול איבוד חוש טעם או ריח. כל אדם עם תסמינים עם מחלה שהגיע לבית חולים יהיה זכאי להיבדק".