ההתפרצות במערכת החינוך: משרד החינוך הודיע הערב (שני) כי 206 עובדי הוראה ותלמידים אובחנו כחולים בקורונה דבר שהוביל לסגירתם של 32 מוסדות חינוך ברחבי הארץ. עוד נמסר כי "6,212 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים נכון להיום בבידוד. כ-70 אחוזים מהתלמידים החולים וכ-33 אחוזים מעובדי ההוראה - הם מהגימנסיה בירושלים.

כ-2,000 תלמידי בית הספר הרב תחומי בחדרה ייכנסו לבידוד לאחר שאחת התלמידות חלתה בקורונה. מצבה הבריאותי של התלמידה, שנמצאה הבוקר חיובית לנגיף, טוב. מעיריית חדרה נמסר כי "בסיום הערכת מצב שקיים ראש העיר עם משרד החינוך, מערכת הבריאות וסגל בית הספר הוחלט ליתר ביטחון לסגור את בית הספר ולצאת לבידוד. אנו מקדמים תהליך בדיקה של תלמידי בית הספר".

עוד צוין בהודעה כי "סגל בית הספר יעדכן את ההורים באשר להליך הבדיקות ובהתאם לתוצאות הבדיקה נחליט לגבי המשך הלמידה. בימים הקרובים נחזור ללמידה מרחוק. אנו מאחלים בריאות לכולנו ובטוחים שיחד נעבור את התקופה בהצלחה".

במקביל, אחד מאנשי הצוות בבית הספר אופק בגבעת זאב אומת במהלך הלילה כחולה בקורונה, ובעקבות כך כ-278 תלמידים ו-35 מורים נדרשו להיכנס לבידוד. בנוסף, ראש המועצה יוסי אברהמי הורה על סגירת ביה"ס החל ממחר ועד ליום רביעי הבא (ה-10 ביוני).

המקרים הבוקר מתרחשים לאחר שאמש דווח על 44 מקרים חדשים של קורונה במערכת החינוך, כמחצית מהם מתיכון "הגמנסיה" בירושלים. הנתונים המעודכנים מהתיכון בבירה מלמדים כי עד כה נרשמו 138 מקרי הידבקות - בתוכם 116 תלמידים, 18 מאנשי הצוות החינוכי, וכן ארבעה הורים לילדים מבית הספר.

בנוסף, כ-180 תלמידי בית הספר "הרטמן" בירושלים ו-15 מורים הוכנסו לבידוד לאחר שמורה מ"הגימנסיה" אומת כחולה קורונה והתברר שהוא מלמד גם ב"הרטמן", כך סיפר אמש עמנואל זילברמן, ראש אגף חינוך עברי בעיריית ירושלים, ליומן הצהרים ברדיו 90FM.