ח"כ סמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת התראיין היום (חמישי) לרשת כאן ב' והתייחס לאבחונו כחולה בנגיף הקורונה. אבו שחאדה, שתועד בהפגנות ללא מסכה, ציין כי הוא חש בטוב ולא מפגין כרגע את תסמיני המחלה. בהמשך סיפר על המסלול שעבר בימים הקודמים להודעה על מחלתו וכן להיקף האנשים עמם נפגש. "הייתי בניחום אבלים במספר מקומות בארץ, וגם באירועים משפחתיים ובהפגנות", אמר חה"כ.

בהמשך ציין כי בא במגע עם חברי כנסת רבים משום שנכח במספר וועדות, בדיונים במליאה וגם בחדר האוכל. עם זאת, ביקש להרגיע ואמר: "יש לקחת דברים בפרופורציות - יש כמות מוגבלת של אנשים שכל חולה קורונה יכול להדביק, מדובר בכמות של בין שני אנשים לחמישה. חולה אחד לא יכול להדביק את כולם. לקחתי מאד ברצינות את הנחיות משרד הבריאות ונשמעתי להן".

אתמול פרסם אבו שחאדה ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו חשף כי אובחן כחולה לנגיף. לדבריו, "קיבלתי לפני דקות ספורות את תוצאת בדיקת הקורונה שעשיתי היום - התוצאה חיובית. אני פונה לכל מי שהיה בסביבה הקרובה שלי בבקשה להיכנס לבידוד ולערוך בדיקה". בעקבות ההדבקה - בוטלו כל הדיונים שהיו אמורים להתקיים היום בכנסת.

עוד כתב: "אני מבקש מכולם להקפיד על להוראות משרד הבריאות, על כולנו להפנים שהמערכה עדיין לא הסתיימה. הווירוס קיים עדיין בינינו והחזרה כביכול לשגרה עוזרת לוירוס להתפשט בצורה גדולה ומהירה. מאחל המון בריאות לכולנו".

חברי סיעת בל"ד, שביקרו ביחד עם אבו שחאדה את משפחתו של איאד אל חלאק שנורה למוות במזרח ירושלים, ייכנסו לבידוד. כמו כן, חה"כ מיקי חיימוביץ' פרסמה בעקבות הדיווח פוסט בחשבון הפייסבוק שלה, בו כתבה כי לאור ההודעה על הידבקותו של חה"כ אבו שחאדה, בוטל הדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה על אסדת לוויתן, שהיה אמור לעסוק בניטור אכיפה ובקרה של פעילותה. עוד הוסיפה כי "אני מקווה להודיע בקרוב על מועד חדש לדיון הדחוף והחשוב".

מדוברות הכנסת נמסר כי "נוכח הידבקותו של ח"כ סמי אבו שחאדה בנגיף הקורונה, הונחו הבוקר עובדי הכנסת שלא להגיע למשכן אם עבודתם אינה חיונית; כמו כן, עד לבדיקת כל ההשלכות נדחו כל ישיבות הוועדות שתוכננו להיום. כאמור, מנכ"ל הכנסת והגורמים המקצועיים יקיימו הבוקר ישיבה בנושא וכן תתקיים התייעצות עם הגורמים האחראיים במשרד הבריאות על מנת לבחון את הפעולות הנדרשות".

זמן קצר לפני כן מנהלת ועדת הפנים שלחה הבוקר לחברי הכנסת של הוועדה, בה נכתב: "ח"כ אבו שחאדה נמצא חיובי בבדיקת הקורונה והכנסת נוקטת בצעדי זהירות עד שתתבהר התמונה. לכן ישיבת הוועדה שנןעדה להיום בבוקר בשעה 10 בעניין אסדת לוויתן - מבוטלת".