משרד הבריאות מעדכן את נתוני התחלואה בנגיף הקורונה בישראל: במהלך היממה האחרונה זוהו 83 מקרי הידבקות חדשים בנגיף, וכעת עומד מספרם הכולל של החולים המאומתים על 19,055 (מתוכם 3,380 מוגדרים כפעילים, ו-15,375 החלימו מהנגיף). עוד נמסר כי מצבם של 33 מהחולים מוגדר קשה, בהם 24 מונשמים, ו-46 מאושפזים במצב בינוני. כמו כן, מספר בדיקות המעבדה שהושלמו עומד על 4,791. ומספר המתים לא השתנה ועומד על 300.

קרוב ל-16 אלף ישראלים נמצאים כעת בבידוד בית, ועד כה 226,101 שהו עד כה בבידוד. עוד עולה מהנתונים כי 133 חולים מאושפזים כעת בבתי החולים ברחבי הארץ, 2,223 מטופלים בבתי החולים ו-360 נמצאים בבתי המלון, כך עולה מנתוני קופות החולים, נכון לשעה שש וחצי בבוקר.

747,941 בדיקות לגילוי קורונה בוצעו עד כה במדינת ישראל, כאשר 4,791 מהן בוצעו היום. ממוצע הבדיקות היומי בשבוע האחרון עומד על 11,926, ושיעור הבדיקות לכל מאה אלף איש עומד על 8,185. עוד נמסר כי מספר החולים המאומתים הממוצע בשבוע האחרון עומד על 160 מדי יום.

נגיף הקורונה- אנשי מד''א נערכים לטיפול בחולים (צילום: אבשלום ששוני)
נגיף הקורונה- אנשי מד''א נערכים לטיפול בחולים (צילום: אבשלום ששוני)

עוד נמסר כי נכון לסוף השבוע, שלושה מהחולים החדשים הם דיירים ממוסדות שונים, ושלושה נוספים הגיעו מחו"ל. כמו כן, 87 מהם הגיעו מיישובים עם תחלואה גבוהה ידועה, ו-230 הנותרים הגיעו מיישובים אחרים. 

בתוך כך, משרד החינוך הודיע הבוקר כי מסיכום נתוני התחלואה העדכני ליום ראשון, עולה כי התחלואה במערכת החינוך מרוכזת בערים ירושלים (40%), רובם בבית הספר הגימנסיה העברית, בתל אביב (15%) בדגש על בתי הספר ביפו ובני ברק (4%). ביתר רחבי הארץ התחלואה מפוזרת במספרים בודדים וקטנים מאד. 506 חולים אובחנו עד כה במערכת החינוך, כאשר 183 מוסדות חינוך נסגרו - מתוך כ-5,200 בתי ספר וכ-20 אלף גני ילדים.

הבוקר נסגר בית הספר הדתי-עצמאי בכפר גדעון שבעמק יזרעאל לאחר שמורה מבית הספר נמצאה חיובית לקורונה. כלל התלמידים ואנשי הצוות החינוכי נמצאים כעת בבידוד ביתי. מדובר בכ-160 תלמידים וכ-25 מורים ואנשי צוות. המועצה ואגף החינוך נמצאים בקשר צמוד עם מנהלת בית הספר ומסייעים ככל הנדרש.

עיריית נתיבות הודיעה במהלך הלילה כי "התקבל עדכון אודות ילד במעון "בית וגן" מרחוב שלום בונייך 10, בבעלות רשת מעונות בית יעקב שנמצא חיובי בבדיקת קורונה. הודעה נמסרה לצוותים ולמשפחות הרלוונטיות. בשלב זה הוחלט לסגור את שערי המעון עד לבירור מעמיק של הגורמים המקצועיים המוסמכים".

לאורך השבוע החולף שבו לשגרת לימודים 15 בתי ספר וגנים, כאשר 46 מוסדות נוספים צפויים לשוב לשגרה בזמן הקרוב. עוד עולה מהדוח של משרד החינוך, כי 25,669 עובדי הוראה ותלמידים כעת נמצאים בבידוד מניעתי.

קורונה בישראל - חטיבת ביניים נפתחת מחדש במעלה אדומים  (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
קורונה בישראל - חטיבת ביניים נפתחת מחדש במעלה אדומים (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

בנוסף, במהלך השבועיים האחרונים דווח למשרד הבריאות על שמונה מקרי תחלואה בקורונה בקרב מתאמנים במכון הכושר "לזוז" ברחוב המלך ג'ורג' 22 בירושלים. החולים שהו במכון הכושר במהלך הימים 1.6 עד ה-8.6 וה-10.6.

ממשרד הבריאות נמסר כי "כל מי שהיה במכון הכושר בשעות ובימים הנקובים מתבקש להיכנס לבידוד ל 14 יום מאז התאריך האחרון בו היה במגע עם חולה. במקרה ומופיעים תסמינים כחום, שיעול, קוצר נשימה, אובדן טעם וריח יש לפנות לרופא המטפל ולהידגם לקורונה".

עוד נמסר: "בנסיבות העניין אנו מתייחסים לילד ובני משפחתו במעגל הראשון, ילדי המעון והצוות, מעגל שני, ומשפחות הילדים במעגל השלישי. לייתר בטחון ההורים מתבקשים שלא לשלוח את הילדים למעון ואף לא את ייתר ילדיהם למוסדות החינוך בעיר וזאת עד לבדיקה אפדמיולוגית של הגורמים המקצועיים, לתקופת זמן קצרה. אנו נעדכן מיד עם קבלת תוצאות הבדיקה".

סייעו בהכנת הידיעה: אלון חכמון, מעיין הרוני, מירן שפילברג ועמית המאירי