משרד הבריאות גיבש תרחיש ייחוס לגל שני של נגיף הקורונה, לפיו צפוי "גל מאסיבי ומשמעותי" שיכלול כ-5,000 מונשמים, כך פורסם היום (שני) ב"חדשות 12". על פי הפרסום, מדובר בהערכות די רחוקות מהתרחישים שמשרדים אחרים בממשלה וגורמי מקצוע אחרים מעריכים שיקרה. עוד פורסם כי השרים לא הספיקו לדון בהם בישיבת קבינט הקורונה שנערכה היום.

השרים המעטים שנחשפו לתרחיש, תקפו את משרד הבריאות בחריפות, כך נטען בדיווח. "זה מסע הפחדה שלא נפסק. לא צריך ללכת לקיצוניות כדי שנבין שצריך להיערך, במיוחד אחרי שהתרחישים של הגל הראשון לא התממשו", צוטטו השרים בדיווח, "תרחיש הייחוס הזה מנותק מהמציאות ומרגיש כמו 'כסת"ח'. אפשר וצריך לדון בהתפרצות אפשרית של גל שני, אבל זו הגזמה מופרכת".

מנגד, גורם במערכת הבריאות שצוטט בדיווח אמר "ההחלטה שלנו כממשלה היא שצריך להיות לערוכים גם לתרחישים קשים. אנחנו לא מסתמכים על ניסים או על משאלות לב. כמערכת אנחנו צריכים לדעת להיערך לשלל תרחישי ייחוס - גם קלים וגם קשים".

בתגובה לדברים אומר גורם במערכת הבריאות: "אנחנו לא מסתמכים על ניסים או על משאלות לב. כמערכת אנחנו צריכים לדעת להיערך לשלל תרחישי ייחוס, גם קלים וגם קשים".