דובר בית החולים "איכילוב" אבי שושן תקף (היום) בראיון ל"גלי ישראל" את מדיניות משרד הבריאות בכל הנוגע להתמודדותה עם משבר הקורונה, ואמר כי "זה לא גל שני אלא היסטריה".

שושן פרסם אתמול פוסט אישי בפייסבוק, בו הסביר מה היא דעתו על התנהלותה של המדינה ואופן התמודדותה עם המשבר, ונשאל בראיון האם לנוכח התבטאויותיו, "לא באים אליו פרופ' או מנכ"ל 'איכילוב' ואומרים לו להרגיע". בתגובה ענה שושן: "בואו נגיד שאני לא מדבר בחלל ריק".

וכך כתב שושן בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו: "שני חברים טובים שלי קיבלו השבוע מכתב פיטורין אחרי שהוצאו לחל״ת לפני שלושה חודשים. האחד עבד בתחום הכנסים, השניה היא יועצת ארגונית. הרוויחו יפה ועכשיו נשארו בגיל 40 עם אפס הכנסה ואין למי לשלוח קורות חיים בכלל".

"ובזמן הזה יש 23 מונשמים בלבד בכל הארץ. זה פחות ממספר המיטות במחלקה פנימית אחת בבית חולים בודד. ואם קיבלתם דיווח על נפטרים שמתו עם קורונה, עצה שלי, תבדקו אילו מחלות רקע היו להם. 94 מאומתים ליום בלבד על 9 מיליון אזרחים זה לא גל שני אלא היסטריה".

שושן המשיך: "ולגבי הגל הראשון שמתקשר למשפט האימה 'חכו שבועיים ונראה', אז שמעתי את זה בפורים, בפסח וביום העצמאות. אני גם לא אשכח רופא שבקריאות געוואלד מתוך דאגה זעק ״בני ברק, בני ברק״. כל אלו לא קרו. אם זה לא קרה בפעם הראשונה, השניה, השלישית והרביעית, אז להמשיך לחיות עם החשש שזה כן יקרה בפעם החמישית כשהמחירים מנגד כל כך כבדים?"

"בינתיים המדינה צוללת למשבר כלכלי עמוק מאוד ועם מחירים נפשיים כבדים. אנשים ללא הכנסה כבר חודשים, בקרוב לא יקבלו עוד את המעט סיוע שניתן עכשיו ומה בדיוק יקרה אז? ייקחו מהם את הבתים? הבנקים ירחמו? משפחות יזרקו לרחוב? בינתיים אנו שומעים כל יום על עוד משפחות שמתפרקות, עסקים שפושטים רגל ואלימות גואה בתוך המשפחה", כתב שושן.

"אף אחד לא מבין באמת איך עובד נגיף הקורונה אבל כבר ברור שכאן בישראל יש לנו מזל גדול. הבעיה שהגישה למחלה היא שחור או לבן. ילד מכיתה ט׳3 אומת לקורונה אז סוגרים בית ספר שלם. הרי איזו אנטרקציה הייתה לו עם תלמיד מכיתה יא׳1 לדוגמה? אולי לעשות בשכל ולחשוב יצירתי? בבית חולים למשל, כשיש מאומת אז מבצעים חקירה ומבודדים רק מי שהיה איתו במגע. זה יוצא בודדים בלבד. לא סוגרים הרי מחלקות שלמות. אז דווקא כשזה נוגע לחינוך ממהרים לסגור מוסד שלם? וזו רק דוגמה אחת להתנהלות שבעיני היא בלי שכל".

שושן הוסיף כי "הקורונה כאן ועלינו ללמוד לחיות איתה כי גם אם יהיה חיסון זה עניין של לפחות כשנתיים. אז מה, בזמן הזה לא יהיו חתונות? לא יהיו הופעות? והרכבת שהייתה אמורה לחזור היום לפעילות וזה כאמור לא קרה... שיהיה ברור, לעובדים רבים נוספים בארץ המשמעות של גזרה זו היא סיום העסקה. יש לשים מסכה כשנמצאים באנטרקציה עם אנשים ולהישאר בבית אם סובלים מסימפטומים. האחריות היא גם שלנו האזרחים. אבל באלטרנטיבה שממול, זה מחיר פעוט ביחס לטירוף שכולנו כעת משלמים וללא סיבה אמיתית. צריך להפסיק לפחד ולחזור לחיות".