המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, פרסם היום (שישי) מכתב תשובה בו התייחס לביקורת שנמתחה עליו על ידי מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב, בעקבות מתן אישור ההקלה בבידוד למיליארדר טדי שגיא, שבילה במסיבה בתל אביב: "התחוור לי בדיעבד כי הוטעיתי לגבי סיבת הביקור של שגיא, ולא ידעתי, ועד היום אינני יודע אם הנושא הגיע לדיון אצלך לפני שהגיע אליי ואתה שללת את האישור". בהמשך התנצל גרוטו, ואמר כי "על כל מקרה שבו שיקול הדעת שלי היה מוטעה, והחלטה שבאה בעקבותיו הייתה מוטעית אני מתנצל", אך הוסיף: "בין התנצלותי זו לבין שלל ההשמצות וההתקפות כלפיי בימים האחרונים, פעורה תהום".

גרוטו כתב כי "מסע השקרים, ההכפשות וההשמצות בתקשורת ביממה האחרונה היה כמעט למעלה מכוחותיי ועדיין - נשכתי שפתיים ולא הגבתי ולו במילה, במישרין או בעקיפין, מתוך תקווה ואמונה שהנהלת המשרד תפעל באופן הגון כדי שהדברים יחזרו למסלול תקין".

טדי שגיא  (צילום: יונתן בלום)
טדי שגיא (צילום: יונתן בלום)

הפרופ' הסביר כי הוא אינו מכיר את שגיא, וכי את הפנייה קיבל מתוך שירות המדינה. "בפנייה אליי לא דובר על מסיבה אלא על אירוע משפחתי", כתב והוסיף: "הטענה שלפיה סייעתי למר טדי שגיא בשל היותו מיליארדר מגוחכת. כידוע לך, לאורך כל שנותיי במשרד הבריאות, אני נוהג לסייע לכל מי שפונה אלי, לעני ולעשיר, ליהודי ולערבי, לחילוני ולדתי, ולבני קהילות מוחלשות מבחינה רפואית, כגון יוצאי אתיופיה, להט"ב, אנשים בעלי מוגבלויות ועוד. סייעתי לטדי שגיא כמו שהייתי מסייע לכל אדם אחר בנסיבות דומות ואם שגיתי – השגיאה הזו הייתה נעשית לגבי כל אדם אחר".

גרוטו המשיך: "האישור שניתן לטדי שגיא, לא היה אישור לפטור מבידוד, אלא הקלה בתנאי הבידוד - דבר שהוא בסמכות משרד הבריאות. האישור ניתן תוך הצבעת תנאי של שמירה על תנאי הבידוד המלאים, למעט האישור לצאת לאירוע משפחתי. ההקלה בתנאי הבידוד תואמת את מדיניות ונוהלי משרד הבריאות ואין בה בשום אופן חשש לפגיעה בבריאות הציבור. חלק מתנאים אלו מופיעים במייל האישור ששלחתי, ולהפתעתי, לידי התקשורת הגיע, משום מה, רק חלק מאותו המייל ולא המייל במלואו".

כזכור, ביום רביעי בלילה פנה בר סימן טוב במכתב למשנה שלו, הפרופ' איתמר גרוטו, בעקבות סערת הכנסתו של המיליארדר טדי שגיא לארץ מבלי שנשלח לבידוד.

בר סימן טוב כתב כי "הפטור מבידוד, שלא על פי הנהלים, מהווה פגיעה קשה באמון הציבור בנו, גורמי המקצוע שאמורים להוות דוגמה", והוסיף כי "לאור הפרסום החמור, אבקש לקבל ממך הבהרות לדברים. האם אכן ניתן הפטור האמור ומדוע ניתן? וכן האם היו מקרים דומים בעבר שבהם ניתן על ידך פטור לאנשים השבים מחו"ל מחובת בידוד, או מחובות אחרות אותן הטלנו על הציבור. אני תקווה כי יש הסבר מקצועי ומשביע רצון לנושא, וכי הפרסום יתברר כעורבא פרח. לעניות דעתי, אם אכן יש בדברים ממש, הרי שנדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי".