לשכת ראש הממשלה הודיעה הערב (שבת) כי במסגרת בדיקה שגרתית נמצא כי נמצאו שלושה מאבטחים המופקדים על שמירה מחוץ למתקן מעון רה"מ - חיוביים לקורונה. בהודעה נמסר: "בוצעה חקירה אפידמיולוגית ובדיקות לכל צוותי האבטחה ששהו בסביבתם שנמצאו תקינות. ראש הממשלה אינו נדרש בבידוד כיוון שמאבטחים אלה לא שוהים בסביבתו וכך גם נקבע בחקירה האפידמיולוגית". 

כאמור, גם ראש הממשלה עצמו נבדק לקורונה לפני מספר ימים, זאת כחלק מבדיקות שגרתיות, והתוצאה תקינה (שלילי לקורונה). עוד נמסר מלשכת רה"מ: "מאבטחים שבאו עמם במגע שוהים כעת בבידוד וישלימו 14 יום כמתחייב. הבדיקה השגרתית של רה"מ נערכה אחרי שהמאבטחים התגלו כחיוביים".

בתוך כך, מדוברות בית הנשיא נמסר כי "במהלך השבת הועברה אל בית הנשיא הודעה בדבר עובד שנמצא חיובי לקורונה. בעקבות ההודעה, מתקיימת בשעה זו התייעצות מול הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות באשר לעובדים נוספים שידרשו בבידוד וההשלכות הרלוונטיות על נשיא המדינה".

כשעתיים מאוחר יותר הודיעו בבית הנשיא כי ריבלין עצמו לא יידרש לבידוד. עוד נמסר: "בשעות אלה מתבצע מיפוי של כלל העובדים שבאו במגע עם העובד שחלה, בהמשך להנחיית הרופאה המחוזית של משרד הבריאות, ד"ר חן זמיר-שטיין, ובהתייעצות עימה. בהתאם להתייעצות זו, תושבת מחר עבודת בית הנשיא וייערכו חיטוי ובדיקות נדרשות. משרד הבריאות מלווה את בית הנשיא באופן צמוד במסגרת החקירה האפידמיולוגית ובמתן הנחיות להמשך".

הנשיא ריבלין. האם יזדקק לבידוד? (צילום: פלאש 90)
הנשיא ריבלין. האם יזדקק לבידוד? (צילום: פלאש 90)

כמו כן, מלשכת משרד המדע יזהר שי נמסר כי "לאחר הגעת תוצאות הבדיקות שביצעו, נמצא כי כל עובדי לשכת שר המדע והטכנולוגיה אשר נחשפו לחולה המאומת הינם שליליים לנגיף הקורונה. בהתאם להוראות משרד הבריאות, צוות הלשכה ישהה בבידוד עד ליום חמישי הקרוב, בתום שבועיים ממועד החשיפה לחולה בנגיף. כל שאר עובדי משרד המדע והטכנולוגיה ימשיכו בשיגרת עבודתם. כל מי שהיו בקשר עם השר ועם עובדי לשכתו אינם חייבים באמצעי זהירות נוספים, מלבד הציות המלא להנחיות משרד הבריאות בנושא הקורונה".

שר המדע והטכנולוגיה, ח״כ יזהר שי, מסר: ״הוקל לכולנו לשמוע כי מלבד החולה המאומת, אף גורם נוסף בלישכתי לא נדבק בנגיף. אני מאחל רפואה מהירה ושלמה לעובד הצוות החולה, מודה לצוותי הרפואה על תגובתם המהירה והמקצועית וקורא לציבור להמשיך להפגין אחריות חברתית ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות״.

כזכור, ראש הממשלה עבר עד כה מספר בדיקות שגרתיות ובכולם התשובה שהתקבלה היתה שלילית. יש לציין כי הנגיף לא פוסח על חברי כנסת ושרים, שכן שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן וחבר הכנסת סמי אבו שחאדה נמצאו כחיוביים לנגיף.