לא למד את הלקח: יומיים לאחר שפורסם כי התנצל על שאישר פטור מבידוד לאיש העסקים טדי שגיא, על פי דיווח שפורסם בחדשות ערוץ 13 הערב (ראשון), פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ממשיך להסתבך. על פי הפרסום, גרוטו המשיך להעניק העניק פטורים מבידוד באמצעות הודעות אישיות בווטצאפ שנשלחו אליו בידי אזרחים. 

המשנה למנכ"ל בחר פעם נופסת שלא לפעול דרך הצינורות המקובלים. באחת ההודעות שהתקבלו נכתב: "שבוע טוב פרופ' גרוטו, הבת של בת שנה וחצי נמצאת במעון בפתח תקווה, שם בשבוע שעבר התגלה כי אב הבית שעובד במקום הוא חולה מאומת. הערב קיבלנו תשובה שלילית לקורונה בעבורה. האם אני ואשתי יכולים לצאת לעבודה? האם האחים הגדולים שלה יכולים לצאת ללימודים? אציין שהתינוקת מסתובבת בבית חופשי ומטופלת על ידי כולנו". הפרופ' אישר כי המשפחה אכן יכולה להימנע מבידוד. 

בדוגמה נוספת תועד כי גרוטו ענה לאם שפנתה אליו ישירות ושאלה: "בתי התינוקת מחויבת בבידוד בשל קרבה לחולה מאומת. שאר המשפחה נכנסו לבידוד אבל בדיקתה יצאה שלילית לנגיף. האם שאר בני המשפחה עדיין מחויבים בבידוד?", בתגובה ענה המשנה למנכ"ל: "אם בני המשפחה לא נחשפו לחולה - הם לא צריכים להיות בבידוד". 

בתגובה לטענות התייחס גרוטו לגופן של השאלות בלבד, וטען כי במקרה של האם והתינוקת, הבת אכן אמורה להימצא בבידוד אך בני משפחתה יכולים להמשיך בשגרת יומם, אלא אם בדיקת הקורונה של הפעוטה תצא חיובית. למעשה, גרוטו דבק בעמדתו ולא התייחס לעצם העובדה שההודעות האמורות הגיעו אליו בדרכים לא מקובלות. 

בלבול ביחס להנחיות?
מוקדם יותר היום, פרסמה רשות ההגירה והאוכלוסין כי בעקבות הפרת הבידוד, הורתה הרשות לתייר האמריקאי ברנדון קורף לעזוב את ישראל. קורף הגיע כדי לבקר את אחיו המשרת כחייל בודד. לאור נסיבות הביקור, כולל בחינת המסמכים שהגיש קורף במעמד בקשת אשרת הכניסה, החליטו במשרד לאשר באופן חריג את הביקור בכפוף למילוי חובת הבידוד. 

קורף נחת בארץ ביום שישי, ונפגש מיד עם הגיעו ארצה עם בת זוגו הישראלית, תוך הפרת הנחיות המשרד. כזכור, עם תחילת המשבר, באמצע חודש מרץ, הוחלט כי לא תותר כניסת זרים לישראל.