חדשות טובות: במהדורה המרכזית של ערוץ 13 דווח היום (ראשון) כי ישראל חתמה על הסכם עם חברת "מודרנה", שמפתחת כעת חיסונים עתידיים לנגיף הקורונה. מדובר בהסכם משמעותי משום שהוא מבטיח שבמידה ויימצא חיסון יעיל לנגיף - ישראל לא תימצא בסוף רשימת ההמתנה לרכישתו. 

ההסכם כולל בתוכו סעיפים שקובעים את מספר המנות שתוכל ישראל לרכוש בשעת הצורך. כמו כן, החוזה מבטיח כי במידה וחיסון כזה ייכנס לשוק לפני טווח השנה שהוקצה לגילוי כזה על ידי מומחים, יוכלו להשתמש בו בארץ. בכך מצטרפת ישראל לשורת מדינות אירופאיות שנהגו באופן דומה. 

בשבוע שעבר חברת התרופות האמריקאית אישרה כי היא מתכוונת לערוך ניסוי לחיסון המיוחל לווירוס, בו ייקחו חלק כ-3,000 מתנדבים. עוד דווח כי מניות החברה זינקו ב -6% במסחר הראשוני בשוק.

מעבדת קורונה בגרמניה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)) (צילום: רויטרס)
מעבדת קורונה בגרמניה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)) (צילום: רויטרס)

הנהלת המעבדה שבמסצ'וסטס, ארה"ב, אמרה כי המטרה העיקרית של המחקר היא למנוע את המחלה הסימפטומטית הנגרמת כתוצאה מנשיאה של נגיף הקורונה. הם ציינו כי המטרה המרכזית השנייה בחשיבותה מבחינתם, היא מניעה של התפתחות מחלות קשות, כתוצאה מהשארת חולים, ללא הטיפול החיוני, בעקבות התפשטות הנגיף.

כזכור, בחודש הקודם נמסר מסר אופטימי מהחברה, כאשר ד"ר טל זקס, הרופא הראשי של "מודרנה", שיתף לגבי התפתוח החיסון ואמר כי "זה עובד ברמה הזו שאנחנו מצליחים לעורר את המערכת החיסון, במינון הכי נמוך שבדקנו". הוא הוסיף: "ברמה הבינונית אנחנו מצליחים לעורר את מערכת החיסון ולעורר נוגדנים ברמה הרבה יותר גבוהה".