רחל אסולין, אמו של אושרי אסולין שנפטר אמש במרכז הרפואי שיבא בתל השומר בגיל 26 כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה, סיפרה היום (שני) בכאן ב' על בנה ועל הרגעים הקשים שחווה המשפחה. לדבריה, "זה לא סיבוך, היה שם כשל מסוים. אין פה קורונה". 

"הוא היה פעמיים שלילי לקורונה והיו צריכים לבדוק אותו, כי היו דלקות מעיים וחום", הסבירה אסולין בפתח דבריה. "אושרי לא הרגיש טוב במוצאי שבת, הוא לא נשם טוב. הוא אמר שהוא לא מצליח לנשום. אמרתי לרופאים שהוא צהוב, ושמו לו מנשים קטן. הייתה לו פריחה וחוסר טעם בפה. הוא רק הקיא, לא אכל ולא שתה. הוא אמר שהוא לא מרגיש טוב, והאחיות אמרו שביום ראשון בבוקר יגיעו רופאים. ביום ראשון שאלתי אותו איך הוא מרגיש והוא אמר לי 'ברוך השם, הבדיקה שלילית'".

אושרי אסולין, בן ה-26 שנפטר מקורונה בבית החולים ''שיבא'' (צילום: אלבום פרטי)
אושרי אסולין, בן ה-26 שנפטר מקורונה בבית החולים ''שיבא'' (צילום: אלבום פרטי)

זה מקרה נדיר של חולה שהחלים מקורונה, ואז היה סיבוך שכתוצאה ממנו הוא נפטר.
"זה לא סיבוך, היה שם כשל מסוים. סגרו את מחלקת פנימית ג' והעבירו אותו. ההעברה הזו, של רבע שעה - היו שם אחים ואחיות שכנראה לא ידעו לעשות את ההעברה נכון. ברגע שהכניסו אותו לחדר מסוים כל המדדים ירדו. אני צעקתי וביקשתי שיחזירו את החשמל. הוא קורס, הכל יורד. הם אמרו שהם יקראו לרופאים. הרופאים התחילו להחיות את אושרי שפגעו לא בראש. הילד בכלל לא חי, היה לו מוות מוחי. עשו לו בדיקה שמאשרת את המוות המוחי. אין פה קורונה". 

הוא היה בריא. 
"בריא מאוד, שלוש שנים בשריון, שנתיים בעזה, ספורטאי. ילד מקסים, הוא החליט לחזור בתשובה, היה באומן, וזה ממש בסדר. הוא ישב ולמד בחדר". 

"הצוות אבחן למרות הכל שמדובר בקורונה"

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנהל המרכז הרפואי שיבא התייחס לטענות המשפחה בשיחה עם "מעריב": "ראית כל, חשוב לי להדגיש שאנחנו אמת משתתפים בצערה של המשפחה, כל פעם שאדם נפטר זו טרגדיה, בוודאי כשמדובר באדם כה צעיר. אם רצינו הוכחה נוספת קורונה איננה שפעת, כמו שחלק מעמיתי אומרים, הנה לפנינו. מדובר בסינדרום קווסאקי, שנדיר מאוד בגיל הזה אבל כן מקושר לקורונה".

עוד הוא ביקש להדגיש כי אומנם "הבדיקות באמת חזרו שליליות בהתחלה והוא עבר בין כמה מחלקות עד שהבינו במה מדובר. אבל דווקא משום כך צריך לציין לזכות את הצוות שאבחן למרות הכל שמדובר בקרונה. ובהמשך היו מספיק בדיקות שחזר חיוביות לקורונה ולכן אנחנו משוכנעים שמדובר בנגיף. מהרגע הזה הוא הועבר למחלקת הקורונה חשוב לי גם לציין שהצוות עשה כל מה היה יכול לעשות, נתנו לו את הטיפולים המתקדמים ביותר, כולל חיבור למכונת האקמו.

"כיוון שזה מצב כל כך נדיר, הרבה דברים לא ידועים לנו עדיין", מוסיף אפק. "וזאת לצד חיסיון רפואי שעומד קודם כל לנגדנו, למרות הטענות מצד המשפחה. אבל עשינו כל מה שיכולנו. הלקח כאן הוא שהקורונה יכולה להיות מסוכנת מאוד. הקורונה לא הלכה היא עדיין איתנו, ולכן צריך להמשיך להקפיד בכל משנה הזהירות על ההנחיות".