ארבעה ימים בלבד לפני פרסום הדו"ח של מרכז הידע והמידע הלאומי למערכה בקורונה בצה"ל, שהזהיר כי ישראל נמצאת בעיצומו של גל שני ועורר סערה, התפרסם באתר משרד הבריאות פרסום אחר, שקבע כי על בסיס הניתוח המובא במסמך, קשה לקבוע חד משמעית האם אנחנו בפתחו של גל תחלואה שני, הדומה בהיקפו לזה הראשון. השוואה בין שני המסמכים מצביעה על פער גדול במסקנות בין הדו"חות, שהתפרסמו כאמור בהפרש של ארבעה ימים בלבד.

גם בדו"ח הקודם נכתב כי היקף התחלואה עלה בצורה חד משמעית ביחס לחודש מאי, בפיזור גאוגרפי רחב יחסית, אשר יחד עם הגידול במספר החולים במצב עלול להצביע על האצת המגפה. מאידך, נכתב כי קצב הגידול היומי במהלך הימים שכתבו לכתיבת הדו"ח מתון יחסית, ושיעור החיוביים מסך הבדיקות נמוך מזה שאפיין את הגל הראשון.

מסקנת הדו"ח הקודם קבעה בין השאר, כי בשלב זה יש להמשיך בדריכות מגוברת, בהסברה, בהגברת האכיפה ובחינה מחודשת של ההקלות, כל זאת, לצד שיפור היכולת לקטוע במהירות שרשראות הדבקה, על מנת למנוע את התרחבות המחלה.

על פי הנתונים שהוצגו על ידי המרכז כבר בתקופת הזמן שבין ה-6 ועד ה-13 ביוני התווספו עוד 21 חולים קשים לעומת 19 בתחילת הגל הראשון. יש לציין שגם בנושא זה, בסיס הנתונים שמוצג באופן רשמי בהערכת המצב של הממשלה שונה באופן מהותי מנתון זה, כאשר בין התאריכים הרלוונטים מספר החולים קשה עלו מ-29 ל-35. מדובר בהבדל גדול ומשמעותי בנתונים, אם ניקח בחשבון שבמצבם של חלק מהחולים הייתה הטבה במצבם הרפואי, וחולים בודדים שהיו במצב קשה נפטרו.