ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזהיר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה מפני הליכה אחורה בהקלות וחזרה לסגר בו הייתה מדינת ישראל לפני כחודשיים - במידה והעלייה בתחלואה בנגיף הקורונה תימשך.

נתניהו סיפר בפתח דבריו כי "בסוף השבוע קיימתי התייעצויות בעניין העלייה התלולה בתחלואה של הקורונה. ביקשתי לכנס ישיבה של כל המנכ"לים של המשרדים הרלוונטיים והשלטון המקומי עם ראש המל"ל וגם עם מומחים שונים שנתנו הערכות. הם הראו לי תחזיות שונות וכולן קשות".

רה"מ הזהיר כי "אם לא נשנה באופן מיידי את התנהגותנו בחבישת המסכות ושמירת המרחק, נביא על עצמנו את השבת הסגרים. אף אחד מאתנו אינו רוצה בזה".

הוא ציין עוד כי "אנחנו במקביל עושים כל מאמץ להגיע לחיסון. זה כחלק ממאמצים בינלאומיים כולל המכון הביולוגי, וכולל השקעה במכון מודרנה. מתקיים מרוץ מבורך ואנו מקווים שנצליח, אבל עד אז אין ברירה אלא לשמור על מדיניות מושכלת כדי לפתוח את הכלכלה ולנהל את החיים באופן סביר בשגרת הקורונה".

אחריו נשא דברים ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, שאמר: "אני מבקש לומר לציבור, האתגר הגדול  ביותר בעיני הוא איך מתקיימים לאורך זמן בשגרת קורונה, הנושא הזה ימשיך ללוות אותנו בשנה וחצי הקרובות. הוא יקרין על הציבור, המתח בין בריאות אישית לסוגיה הכלכלית - ימשיך וילווה אותנו לאורך כל השנה וחצי-שנתיים הקרובות ואפשר שאולי יותר. ולכן עלינו כממשלה מוטלת החובה להצליח לנהל את ההחלטות בפורומים הנכונים את התשובה המאוזנת בכל מה שקשור לבריאות הציבור מחד וקיומו של המשק והכלכלה מאידך, זו נוסחא מורכבת.

"אם נצליח לקיים את השגרה הסרתי ולהתמודד עם זה, זה מחייב הכרעה טובה ברמת מיקרו דאון של הממשלה. מלמעלה למטה. וזה מחייב אחראיות אישית מהציבור כלפי מעלה. אי אפשר שזה יעבוד רק בצורה חד כיוונית".

כזכור, משרד הבריאות פרסם הבוקר כי 33 חולי קורונה חדשים אובחנו מאז חצות, מה שמעלה את מספר הנדבקים המאומתים ל-20,686. מספר החולים הפעילים בישראל עומד כעת על 4,716. מניין הקורבנות נותר ללא שינוי ועומד כעת על 305. מספר המונשמים עלה מאז חצות באחד, ל-28.

מבין החולים ישנם 52 במצב בינוני ו-43 במצב קשה. 15,664 בני אדם החלימו מהנגיף - שלושה מחלימים חדשים מאז חצות. אתמול התבצעו 6,021 בדיקות קורונה, והחל מהיום בחצות התבצעו 1,286 בדיקות נוספות.