חזרה חלקית לשגרה: על אף ההקלה בהנחיות, רשתות בתי הקולנוע הגדולות, רב חן ויס פלאנט, הודיעו היום (שני) כי הן מחכות לתאריך רשמי לפתוח את האולמות להקרנות. מנגד, ברשתות סינמה סיטי ורשת בתי הקולנוע לב הודיעו על מוכנות לפתיחת השערים לצופים כבר בתקופה הקרובה. "במהלך הסגר, בתי הקולנוע שלנו עברו שיפוץ ושדרוג, וגם את כלל התהליכים הנדרשים בשל הנחיות הקורונה", הסביר גיא שני, מנכ"ל ובעלי רשת לב. 

מהנהלת סינמה סיטי נמסר כי מתחמי הבילוי ייפתחו מחדש החל מה-9 ביולי, זאת בתיאום עם מועדי החזרה לשגרה בשוק הקולנוע הבינלאומי, בדגש על השוק האירופאי והאמריקאי. ההחלטה הושפעה מהעובדה כי בהוליווד מתחילים להפיץ סרטים חדשים בתחילת החודש הבא. 

"אנו עושים מאמצים כבירים על מנת לצבור תוכן איכותי וסרטים חדשים שיוצעו לקהל עם פתיחת המתחמים", נכתב בהצהרה שפרסמה הרשת. עוד הוסיפו כי "אנחנו רוצים לייצר רצף השקות של סרטים ושוברי קופות, שיחזירו את הקהל לקולנוע. פתיחת המתחמים תיעשה בהתאם להנחיות משרד הבריאות ותקן התו הסגול", הדגישו והסבירו כי באולמות יבוצעו התאמות מבחינת צורת ההושבה וכן ייערך פיזור של מועדי ההקרנה, על מנת לאפשר בילוי בטוח ולא עמוס מידי למבקרים.

סינמה סיטי ראשון לציון (צילום: פלאש 90)
סינמה סיטי ראשון לציון (צילום: פלאש 90)

כזכור, האישור שהעניקה הממשלה לפתיחת בתי הקולנוע בהתאם להנחיות ה"תו הסגול", מגביל את מספר הצופים באולמות ל־75% מהתפוסה, מחייב עטיית מסיכה במהלך ההקרנה ואוסר על קיומן של הפסקות. בנוסף, מכירת הכרטיסים תיעשה מראש בלבד, באמצעות הזמנה טלפונית או דיגיטלית למושבים מסומנים בלבד.

בכיר באחת מרשתות הקולנוע המקומיות הגדולות סיפר אתמול למעריב כי המתווה הערים קשיים על בעלי העסקים ומעכב את תהליך החזרה לשגרה. "בגלל הקפאת ההפקות והקרנות הבכורה בעולם, עדיין לא יצאו לאור סרטים חדשים מהוליווד ומאולפנים מובילים נוספים בעולם", הסביר והוסיף: "רק בשבוע האחרון תעשיית הסרטים החלה לשוב לפעילות. אנחנו בודקים אפשרויות להקדמת היציאה להקרנות של סרטים ישראליים חדשים, ומצפים לתחילת ההקרנות מחו"ל".