בעקבות העלייה המדאיגה במספר חולי הקורונה בבת ים, פנה היום (שלישי) ראש העירייה צביקה ברוט למועצה לביטחון לאומי, בבקשה להחזיר זמנית את איסור השהייה בחופי הים. במקביל כינס  ברוט דיון חירום.

ההערכה היא שהעלייה נובעת מהתפרצות נקודתית באחד הסופרמרקטים בעיר בשבוע שעבר, וכן מהדבקות בחופי הים מאז החלה עונת הרחצה. ברוט אף ביקש ממנהלי הסופרמרקטים בעיר לפתוח את עסקיהם בשעות מסוימות עבור אזרחים ותיקים בלבד.

מוקדם יותר הודיע מרכז המידע והידע למערכה בקורונה כי מספר הנדבקים שאובחנו אתמול הוא הגבוה ביותר מסוף אפריל, ועומד על 337. בנוסף נמסר, כי מספר החולים שמצבם קשה עלה אף הוא ל-49, וכי מספר הנדבקים המאומתים בארץ עומד על 5,075.

במרכז הידע ציינו גם כי התחלואה ביישובי ואדי ערה גברה מאוד בימים האחרונים. "נוכח עלייה במספר חולי הקורונה בחלק מיישובי נחל עירון, בוצעה בדיקה של כלל היישובים באזור זה החל מה-1 ביוני במטרה לבחון את סטטוס התחלואה באזור. התחלואה הנוכחית ביישובים אלה החלה כנראה כתוצאה מהדבקה על ידי חולים מאזורים אחרים בארץ. מרבית ההדבקות התרחשו בבית או באירועים חברתיים. לאור תמונת המצב, מומלץ להרחיב את היקף הבדיקות ביישובי האזור, זאת על ידי הגברת זמינות הבדיקות של קופות החולים לצד הסברה ייעודית", נמסר מהמרכז.

עוד צוין כי "היקף הבדיקות בישובים הבדואים הוגבר ונחשף היקף תחלואה גבוה מאוד. נרשמה עלייה מתמדת ברמת התחלואה גם בשאר חלקי הנגב. לאור זאת, יש להרחיב את היקף הבדיקות, להגביר את ההסברה ולחזק את אכיפת כללי הריחוק החברתי".