נכון לנתוני אתמול, בצה"ל יש 78 חיילים ואנשי קבע חולים, כולם במצב קל, ומספר המבודדים עומד על 3,462. בהמשך להחלטות שהתקבלו ביום שני במטה הכללי להחמיר את ההנחיות, בשל העלייה בהיקפי התחלואה - מאתמול הן כבר נכנסו לתוקף.

בצה"ל מדגישים כי בשלב זה לא חל שינוי ביציאות החיילים הביתה. אולם מי שחוזר מהבית נדרש להיערך לשהייה של חודש בבסיס. עוד הונחו החיילים לא לבלות בחופש במקומות סגורים והמוניים, כמו מועדונים, ברים, בתי קולנוע והופעות. טקסי הסיום השונים בצה"ל ייערכו בהשתתפות המשפחה הגרעינית בלבד.

חיילים עם מסיכות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חיילים עם מסיכות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בשלב זה הצבא הסדיר יתאמן כרגיל, וכך גם לגבי המילואים, שלאחר הפסקה של שלושה חודשים - חודשו בשבועיים האחרונים. תהיה הפרדה בין הפלוגות כחלק מתפיסת הקפסולות.

בשל ההתפרצות המחודשת של מגיפת הקורונה, הקדים ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ את ביקורו הראשון בפיקוד העורף. בסיום הביקור אתמול אמר: "ראינו את פיקוד העורף לאורך כל תקופת הקורונה עובד יחד עם הרשויות המקומיות, מטפל בחולים, מטפל במלונות, מסייע בשינוע של חולים ועושה כל פעולה שהאזרחים צריכים. יש פה יכולות פנטסטיות להתמודדות עם מצב חירום. מדינת ישראל חייבת להסתייע בפיקוד העורף וביכולות רשות החירום הלאומית".

אביב כוכבי, בני גנץ (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אביב כוכבי, בני גנץ (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

הרמטכ"ל רב־אלוף אביב כוכבי התייחס אתמול במהלך ביקור בפיקוד צפון להתמודדות צה"ל עם הקורונה ואמר: "החל מהבוקר צה"ל החמיר את כל ההנחיות שלו. אנחנו חייבים להישאר כשירים. אזרחים יכולים להיות בבית בבידוד, צה"ל לא יכול". 

ביממה האחרונה חלה החמרה בנתוני התחלואה במערכת החינוך, שמוסיפה לעבוד גם לאחר יציאת השכבות הבוגרות לחופשה. נכון לאתמול ישנם 789 תלמידים ועובדי הוראה חיוביים לנגיף, 40 יותר מהמספר ביממה הקודמת. כ־22 אלף תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד - כ־1,600 פחות מאשר ביממה קודם לכן. 216 מוסדות חינוך סגורים.