דובי פרנסס, איש העסקים, היזם והשופט בתוכנית ה"כרישים" המשודרת ב"קשת 12", הצטרף גם הוא לסטטיסטיקת הקורונה, וגילה כי נמצא חיובי לנגיף. פרנסס סיפר היום (חמישי) בתוכניתה של סיוון כהן ב-103FM איך נדבק בנגיף, וציין כי לדעתו "יש כנראה מאות אלפי נדבקים שמסתובבים בינינו".

דובי פרנסיס, 'הכרישים', בוקר טוב.
"בוקר אור, מה נשמע?"

אני בסדר. גילוי נאות, אנחנו מכירים וחברים. לפני יומיים או אתמול התפרסם באתרים שנדבקת בקורונה.
"אכן כן, זו אמת לאמיתה".

אז איך זה קורה? צריך להגיד שהגעתם מלוס אנג'לס. שמרתם על כל הכללים והחוקים, חששתם מאוד להידבק שם, בסוף בישראל?
"כן, את יודעת, המחלה נמצאת, תסתכלי על הסטטיסטיקות, אחוז הבדיקות החיוביות הוא באזור 2.5%. באחוז הבדיקות אגב אני חושב שיש חוזר של מנכ"ל משרד הבריאות שאומר שהבדיקות נעשות גם על אנשים שהם א-סימפטומטיים לחלוטין, כחלק מבדיקות מדגם. תכילי את המספר הזה על כלל האוכלוסייה הישראלית, יש כפי הנראה מאות אלפי נדבקים שמסתובבים בינינו. זהו, ככה חוטפים את זה".

אתה יודע מאיפה אתה קיבלת את זה? אתה יודע לספר?
 "בטח, מבלי לחשוף כי חשוב לשמור על צנעת הפרט ומי שהדביקו אותנו בטוח לא רצו להדביק אותנו, אבל הוזמנו לארוחת ערב אינטימית לחלוטין אגב עם המשפחה, אוכל אותנטי ישראלי  ושם חטפתי את זה, לא רק אני, אני ומרבית משתתפי ארוחת הערב חטפו קורונה".

 ואז אומרים לך תעשה בדיקה ואתה מגלה שאתה חיובי.
"אתה רץ לעשות בדיקה, האמת למזלי עשינו את זה עם שירות פרטי אז כבר שעתיים אחרי שקיבלנו את הטקסט שנחשפנו לקורונה, כבר עשינו בדיקה ויום למחרת כבר נמצאתי חיובי".

כי לצערי אם היית מסתמך על קופות החולים לא בטוח שזה היה כל כך מהיר. איך אתה מרגיש קודם כל?
 "אני מרגיש נפלא, תודה שאת שואלת".

לא היו סימפטומים לא שום דבר?
"הרבה אנשים סקרנים לגבי המחלה. זה נורא מעניין, התהליך הפסיכולוגי של לחטוף את המחלה. אנחנו אחרי חודשים של שטיפת מוח שהדבר הזה נוראי ואפשר למות ומראים לנו את הדברים הכי נוראיים בתקשורת מבתי החולים וכדומה, כאשר המציאות היא בש-99.9% מהמקרים יוצאים מזה בלי סימפטומים או עם סימפטומים של שפעת. במקרה שלי זה היה איפשהו באמצע, טיפה חום נמוך, קצת כאבי ראש וגב. הפחד הכי גדול הוא אובדן חוש ריח, עם אף מפואר כמו שלי היה נחמד להמשיך להריח".

אובדן חוש ריח עד עכשיו.
"מוחלט לחלוטין, וכנראה שזה יימשך כמה שבועות".

איזה תגובות אתה מקבל?
"לא פרסמתי את זה בעצמי, אז התגובות שראיתי הן מה שקראתי ברשת, היו הציניים, תמיד יש ציניים שאומרים שכסף לא פותר הכל. אלה שלועגים למי מאיתנו שבונים עסקים וזה בסדר. היו כאלה שאיחלו איחולי החלמה, היה הכל מהכל כמו תמיד".

 יש משהו. בכל זאת לא בחרת לפרסם את זה, בעייתי שזה פתאום מתפרסם? זאת אומרת אובדן פרטיות מוחלט.
"אתמול בדיוק קראתי בחדשות שאמא של בר רפאלי אושפזה בבית חולים במצב קשה, ותהיתי לעצמי איך אפשר שבכלל אנשים יפרסמו דבר כזה. נגיד שהיה לה משהו אני לא בטוח, אבל נגיד, חשבתי לעצמי שזה באמת יוצא דופן. מצד שני, גם בארצות הברית, אין דבר כזה פרטיות יותר, אפשר לנהל על זה שיחה ארוכה יותר כשתהיה לנו יריעת זמן ארוכה יותר אבל הפרטיות הסתיימה".

אם נחזור לרגע לקורונה, אז אתה אומר אובדן חוש ריח, חוץ מזה בגדול אם לא היית מקבל הודעה שנחשפת לחולה מאומת, או הודעה מהמשפחה שהייתם אצלה בארוחת ערב, לא היה לך מושג נכון? לא בטוח שהיית בכלל מבין שנדבקת בקורונה.
 "לא, לא היה לי מושג. גם אם היה לי כאב ראש עמום, חום נמוך, בטח לא הייתי מרגיש את החום כי הוא היה 37.2 משהו כזה שעובר בדיקות מה שנקרא, אם הייתי נכנס לקניון או לבניין משרדים היינו נותנים לי להיכנס. את חוש הריח איבדתי רק ארבעה ימים לתוך המחלה".

זה מעניין מה שאתה אומר, כי באמת מה שמשתמשים בו כרגע זה אותן בדיקות חום בכניסה למקומות ציבוריים, אתה אומר שהיית עובר את זה בלי בעיה.
"אני אומר דבר יותר גרוע מזה, שאי אפשר לעצור את התפשטות מחלת הקורונה וזה לא יעיל. היא נמצאת בקרבנו, יש אחוז מאוד גבוה מהילדים שהם בכלל א-סימפטומטיים כשהם מקבלים את המחלה, ויש גם אחוז ניכר מהמבוגרים שהם א-סימפטומטיים כשהם מקבלים את המחלה, אני לא רוצה להישמע יותר קיצוני, אבל אני לא בטוח שצריך לעצור אותה".

אז רגע בוא כדי להבין הלכה למעשה, אתה בעצם בבידוד כבר בערך שבועיים. איך זה עובד? עושים לך בדיקות, מישהו בקשר איתך או שאתה פשוט מבודד ומה?
"משרד הבריאות ניסה לעשות חקירה אפידמיולוגית, אז הייתה לי שיחה עם מישהו ממשרד הבריאות, נתתי את השמות ואת הטלפונים של כל מי שבאתי איתם במגע, כל האנשים המסכנים האלה נאלצו לקבל שיחה ממשרד הבריאות, לפחד פחד מוות להודיע להורים שלהם שהם בטח מבועתים גם, וביחד יצרנו מעגל בעתה של כמה מאות אנשים אני משוכנע".

והדבקת מישהו?
"לא, אף אחד מהאנשים שנבדקו כולל אנשים שהייתי איתם במגע קרוב, ארוחות ערב קפה וכדומה לא נדבקו במחלה".

ובינתיים נאמר לכל המודאגים שאתה מרגיש מצוין ובאמת אם לא היית יודע אז פשוט היית ממשיך בחיים רגיל.
"כן. כפי הנראה הייתי ממשיך בחיי כרגיל".