"לא פטור מהפצת דברי בלע": לפי דיווח שפורסם הערב (שבת) במהדורת החדשות של ערוץ 12, הזמר עומר אדם פתח חזית מול שר הבריאות יולי אדלשטיין, ואף הציב לו אולטימטום לפיו עליו להתנצל בפניו על שכלל את שמו של אדם כמי שהפר את חובת הבידוד במסגרת מסיבות שערך. 

לפני כשלושה שבועות, השר אדלשטיין ביקש להגביר את האכיפה בנוגע להפרות הנחיות מצד ידוענים, ואף ציין בבירור את שמו של אדם ברשימה. לאחר מספר ימים, שלח הזמר בעזרת עורכי דינו מכתבים חריפים לאדלשטיין, בהם כאמור אף הציב לו אולטימטום לפיו אם לא יתנצל עד לתאריך בו נקב, הוא יתבע אותו באופן אישי.

במכתב שהוגש לשר נכתב: "מרשנו מקפיד על ההנחיות של משרד הבריאות כאזרח שומר חוק, כל רמיזה או אמירה אחרת חוטאת לאמת ומהווה הוצאת דיבתו. אדם השתתף באירוע האמור כמו רבים וטובים אחרים, ביניהם גם מי מחבריך למשכן הכנסת. השר אינו מורד מהעם ואין לו פטור מהפצת דברי בלע". בהמשך נקבו עורכי הדין את הזמן הדרוש מבחינתם להתנצלות, בנוסף לנוסח המדויק של ההתנצלות הרצויה. 

יולי אדלשטיין (צילום: ללא קרדיט)
יולי אדלשטיין (צילום: ללא קרדיט)

בכיר במשרד הבריאות טען כי השר לא מתכוון להיענות לבקשה היות ו-"יש גבול לחוצפה", וכן בשל העובדה כי השר אמר את הדברים מתוך דאגה לבריאות הציבור ובכוונה להאט את התפשטות המחלה.

ממשרדו של אדלשטיין נמסר כי "השר קורא לכל אדם באשר הוא, ידוען, מיליארדר או אדם מן המניין, לפעול בהתאם להנחיות. השר לא התייחס לאף אדם ספציפי בפורום פומבי ואין בכוונתו לעשות כן גם כעת. נשוב ונבקש מכל ידוען לתת דוגמה אישית, לסרב להגיע לאירועים בהם מפרים את ההנחיות ולהשתמש בכוחו הציבורי למען בריאות הציבור". 

מטעמו של הזמר נמסר כי "עומר אדם מכבד את השר, אך לאחרונה נחשף לעליהום לא ראוי כמי שעשה מסיבות, דבר שלא היה ולא נברא".