ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ״ץ נענו לדרישת שר הרווחה, איציק שמולי, והחליטו היום (ראשון) להאריך את הזכאות לדמי אבטלה לזכאים עד אמצע אוגוסט, הגם שהמוסד לביטוח לאומי המליץ על הארכת הזכאות עד סוף אוגוסט. במסגרת זו תוארך גם הזכאות למענקים לבני ה-67 ומעלה שלא יחזרו לעבודה כפי שדרש השר שמולי.

"בסוף תקופה זו יבחנו מחדש את המשך הזכאות, לאור נתוני התעסוקה במשק" נמסר מלשכת ראש הממשלה, שלא טרחה כלל להודות לשר הרווחה שהיה זה שלפני שבוע בדיוק צלצל הכי חזק שיכול היה בכל פעמוני האזהרה שעלו מניתוח המוסד לביטוח לאומי שתחת אחריותו באשר למצב החירום אליו צועד המשק של כמעט חצי מיליון מובטלים שיוותרו כבר באוגוסט ללא רשת ביטחון של דמי אבטלה וידרדרו במהירות לעוני.

"ההחלטה התקבלה בהתייעצות כלכלית בהשתתפות נגיד בנק ישראל וראש המועצה הלאומית לכלכלה, ובאה בהמשך למדיניות הממשלה להמריץ את המשק לפעילות ולעודד חזרה לעבודה" נכתב בלקוניות בהודעת לשכת רה"מ. שר הרווחה הגיב להחלטה באמרו: "אני שמח שראש הממשלה ושר האוצר נענו לדרישתי הנחרצת להארכת תקופת הזכאות לדמי האבטלה עד לאוגוסט ומברך על הצעד הנכון והחשוב. מאות אלפי ישראלים נזרקו לאבטלה שלא באשמתם וממש לא הם צריכים לשלם את מחירה. גם בהמשך אאבק בנחישות על כך שאף ישראלי לא יישאר מאחור".

בנימין נתניהו, ישראל כ
בנימין נתניהו, ישראל כ

מוקדם יותר היום, דרשו העובדים בענף התיירות להאריך את תקופת תשלום דמי האבטלה עבור חל"ת. זאת, בעקבות הסיום הקרוב של זכאות האבטלה עבור אלפי עובדים וההערכות שיחלפו עוד חודשים ארוכים עד שהתיירות והתעופה ישובו לפעילות הדרגתית.

"המשמעות היא שעד שתיירים יגיעו לארץ, יעברו עוד שבועות ארוכים ובינתיים, הזכאות לאבטלה לעשרות אלפי עובדים עומדת להסתיים", טענו במטה המאבק.

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, הגיב להחלטה: ״שמח שראש הממשלה ושר האוצר נענו לדרישתי הנחרצת להארכת תקופת הזכאות לדמי האבטלה עד לאוגוסט ומברך על הצעד הנכון והחשוב. מאות אלפי ישראלים נזרקו לאבטלה שלא באשמתם וממש לא הם צריכים לשלם את מחירה. גם בהמשך אאבק בנחישות על כך שאף ישראלי לא יישאר מאחור״.

השרה לשוויון חברתי וגמלאים, מירב כהן מכחול לבן, הגיבה גם היא להחלטות הממשלה ומסרה: "אני מברכת על ההחלטה של ראש הממשלה ושר האוצר ומודה להם שהיו קשובים לנושא החשוב הזה שהצפנו הן בממשלה והן בקבינט הקורונה. המענק הזה הוא ממש אוויר לנשימה עבור אנשים שחצו את גיל 67 והוצאו לחל"ת או פוטרו. הצעד הבא שלנו הוא לייצר תמריצים שיובילו את הקבוצה הזו חזרה למעגל התעסוקה".