מקלים על בעלי העסקים: ממשרד המשפטים נמסר הערב (שני) כי הקנסות שניתנו לבתי קפה ומסעדות בין התאריכים ה-25.3 ל-25.4, במסגרת ההגבלות האזרחיות שהוטלו בשל משבר הקורונה, יבוטלו בצורה רטרואקטיבית. 

ההחלטה הגיעה בעקבות ספק משפטי שהתעורר סביב השאלה האם האיסור לפתוח את בתי העסק הללו היה תקף בתאריכים הללו, שבלבל בעלי עסקים רבים. בעקבות הדיון בנושא, החליט המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עורך הדין שלמה למברגר, כי הפרשנות הנכונה ביחס לשאלה זו היא כי על אף שבתי עסק שנפתחו בתקופה זו עברו על התקנות, אין הדבר מהווה עבירה פלילית ולכן ניתן לבטל את הדוחות שניתנו בתקופה זו.

הבלבול נבע בין היתר בשל הניסוח של התקנות, לפיו היה ניתן לפרש כי איסור על פתיחת "חנות" לא כולל למעשה איסור על פתיחת בתי ממכר של אוכל, שלגביהן גם נקבעו עבירות פליליות. בנוסף, ההודעה מטעם המשרד הבהירה כי ההנחיה חלה גם על קנסות שהוטלו על ידי משטרת ישראל.

כזכור, לקראת סוף חודש מאי אישרה הערב הממשלה במשאל טלפוני תיקון לתקנות שעת חירום, שאיפשר את המשך חזרת המשק לפעילות באופן מדורג תוך שמירה על בריאות הציבור והתיר חזרה לשגרה במסעדות, בברים ובפאבים ישיבה. יום לאחר אישור התקנות, חזרו בתי העסק לממכר מזון לשגרה, תחת שמיה על הנחיות התו הסגול עליהן הכריז משרד הבריאות, ביניהן מדידת חום, שימוש בתפריטים חד פעמיים, שמירת מרחק בין הסועדים, שמירה על כללי הגיינה וחיטוי מיוחדים וכן הלאה.