מחריף העימות בין הנהלת אל על לוועד הטייסים, וזאת על רקע המשבר הקשה בו מצויה החברה ובעיצומם של המגעים עם משרד האוצר בניסיון להגיע למתווה לקבלת סיוע באמצעות ערבות מהמדינה לחילוצה של החברה מקריסה כלכלית. 

לאחר שטייסים של החברה סירבו ככל הנראה להשתבץ לטיסות מיוחדות שאל על עמדה להוציא היום לניו יורק, פריז וטיסת מטען נוספת, הודיעה החברה על ביטול שלוש הטיסות הללו. הנוסעים בטיסה לניו יורק הועברו לטיסת "יונייטד איירליינס" שתמריא מחר.

הפגנת עובדי אל על  (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
הפגנת עובדי אל על (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

הסכסוך מתרחש על רקע דרישת ועד הטייסים החדש בראשותו של ניר ראובני, להסב עשרות טייסים ממטוסי הבואינג 737 למטוסי הדרימליינר, המבצעים כיום את טיסות המטען וטיסות הנוסעים המיוחדות שמפעילה החברה. פגישה עם מנכ"ל החברה גונן אוסישקין הסתיימה ללא תוצאות.

זו הפעם הראשונה מאז פרוץ המשבר בשל התפרצות הקורונה בחודש מרץ שבה טיסות של החברה מבוטלות על רקע הסכסוך עם הטייסים. עד כה חתמה החברה על הסכם התייעלות רק עם ועד הדיילים הכולל פיטורי מאות מתוכם. מדובר בדיילים קבועים וזמניים. עם זאצ, עם שלושת הסקטורים הנוספים, כאמור, לא הושגו הבנות. אחד מתנאי משרד האוצר לסיוע באמצעות ערבות המדינה הוא הסכם התייעלות שיכלול חתימת הסכם קיבוצי עם הוועדים של החברה.

מאל על לא נמסרה תגובה.