נתונים עדכניים: משרד הבריאות עדכן היום (חמישי) כי במהלך היממה האחרונה, אותרו 966 חולים חדשים, בתוכם 94 נשאים מאומתים שאובחנו החל מחצות, וכי מספר הקורבנות עומד על 324 בני אדם. כמו כן, נכון לעכשיו ישנם 8,647 חולים פעילים בישראל, בתוכם 24 חולים הזקוקים להנשמה. מספר הבדיקות שבוצעו אתמול עומד על 20,798. 

כמו כן, דווחו נתונים על התפלגות הנדבקים בערים השונות,שמצביע על הערים המובילות מבחינת היקף התחלואה. ירושלים עדיין מובילה עם 273 מקרים מאומתים חדשים, 144 נדבקים חדשים באשדוד, 126 בבני ברק, 121 בתל אביב. בבת ים נרשמו 63 מקרים חדשים, במודיעין עילית 49, בפתח תקווה 48, בחולון 42 וברמת גן 34. בערים באר שבע ובית שמש נרשמו 30 מקרי הידבקות חדשים בכל אחת, ובלוד נרשמו 23 חולים מאומתים חדשים.

קורבן נוסף שמהנגיף היא תושבת ג'ת בת 60, שמתה מהמחלה בבית החולים הלל יפה. היא הייתה מאושפזת במחלקה הייעודית למאומתי קורונה, ומתה הלילה למרות מאמצי טיפול של הצוות המטפל. החולה התקבלה לפני מספר ימים כשמצבה קשה, וביומיים האחרונים חלה הידרדרות משמעותית במצבה. היא סבלה ממחלה כרונית ומחלות רקע שונות. בית החולים משתתף בצער המשפחה. כמו כן, מבית החולים נמסר כי מטופלים בו כעת 8 מטופלים מאומתים לקורונה, ארבע בתוכם במצב קל, שניים מהם במצב בינוני, ושניים מהם במצב במצב קשה.

בתוך כך, רובעים ג', ז' וח' באשדוד ושכונות הרכבת, וכן שכונות שניר ונווה שלום שבלוד הוכרזו כ"אזורים מוגבלים" ויחול עליהן סגר החל מהיום ועד ל-9 ביולי, במשך שבוע, כך לפי הכרזת ועדת השרים אתמול. כמו כן, משום שמספר המאובחנים היומי מתקרב לאלף, החליטה הוועדה להגביר את אכיפת ההנחיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ סיכמו לכנס היום את קבינט הקורונה, ולדון בצעדים נוספים ורוחביים יותר לגבי התקהלויות.

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, פנה הבוקר לתושבים בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "כפי שפורסם אתמול בלילה, הממשלה הכריז על הפיכת שכונות נוספות ברחבי הארץ החל מהבוקר ל"אזורם מוגבלים" בעקבות התפרצות הקורונה. המטרה היא להגן על התושבים. העיר לוד כבר שילמה מחיר כבד בקורונה, קורא לכם לגלות אחריות", הסביר.

בהמשך ציין את דרכי הגישה שייחסמו, ואמר כי ארבעה מחסומים יוצבו בכניסה לשכונת הרכבת, ציר הגישה דרך דלקו, כביש עפר דמהש והכניסה לפרדס שניר מצומת מיכה רייסר-רגבים.

תושבי לוד- הצלת חיים לפני הכל! תושבים יקרים, כפי שפורסם כבר אתמול בלילה, הממשלה הכריזה על הפיכת שכונות נוספות ברחבי...

Posted by ‎יאיר רביבו‎ on Wednesday, July 1, 2020

בצל העלייה במספר הנדבקים באשדוד, דווח אתמול על 28 תלמידים וחמש מורות מבית הספר "שילה" בעיר שאובחנו כחולים בקורונה, מה שעורר בהלה רבה ועודד את חידוש הנחיות הסגר באזור. גם בית ספר שז"ר בעיר הודיע על סגירתו לאחר שהתעורר חשש לחשיפה לחולה מאומת. היום התברר כי גם באולפנה בעיר היה חשש מחשיפה לחולה קורונה מאומת, אולם מאחר ובית הספר נסגר כבר ב-20 ביוני, ההגבלות חלות רק על מספר תלמידות שבאו במגע עם החולה המאומת ועל צוות המורים של בית הספר.

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שמופעל על ידי אגף המודיעין בצה"ל, מדווח הבוקר כי אתמול, עד חצות, היו 967 חולים חדשים. מספר החולים הפעילים עומד על 8479 ומספר הבדיקות היומי על 19,896. מספר המחלימים הוא 17,598.