מסמך של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של משרד הבריאות שפורסם היום (רביעי), חושף כי מגמת ההדבקה בנגיף ביישובים ובשכונות החרדיות גוברת ומגלה מספרים מדאיגים בנוגע להתפשטות במוקדים אלו.

ששת היישובים בהם מתמקד המסמך הם בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית והשכונות החרדיות בערים בית שמש ואשדוד. בין היתר טוענים חוקרי המשרד כי ריכוזי האוכלוסין הללו היוו 20 אחוז מכלל התחלואה השבועית בישראל.

עוד נטען, כי בשבוע האחרון נרשמו 673 חולים חדשים ביישובים אלו, ומספר החולים הפעילים בהם הינו 707 נכון ל-30 ביוני. כמו כן, בשבוע האחרון שיעור הבדיקות החיוביות בששת המוקדים הללו עמד על 6.8%, בעוד בשאר הארץ הוא נאמד ב-3.4% - כלומר, שיעור הנבדקים החיוביים כפול מכלל התחלואה בישראל.

הקורונה בבני ברק. ממשיכה להוביל בתחלואה (צילום: רויטרס)
הקורונה בבני ברק. ממשיכה להוביל בתחלואה (צילום: רויטרס)

בבני ברק נרשמו בשבוע האחרון 273 חולים חדשים (לעומת 173 בשבוע שלפני כן), ויש בה כיום 568 מקרים פעילים של הנגיף. באשדוד, מתגוררים 356 מקרים פעילים, כאשר 237 מהם זוהו בשבוע האחרון. 

בעיר בית שמש, זוהו בשבוע האחרון 54 מקרי הידבקות חדשים, ובסך הכל יש בה 103 חולים פעילים, שרובם מתמקדים בשכונות מנוחה ונחלה ורמת בית שמש א'. בולט במיוחד גם הישוב אלעד, עם 97 מקרי הידבקות פעילים, כאשר מספרם ביחס לגודל האוכלוסיה נחשב גבוה יחסית - 20 נשאי הנגיף ל-10,000 תושבים).

בביתר ומודיעין עילית ישנם 92 ו-60 מקרים פעילים בהתאמה, כאשר גם במקרה הזה כמחצית מהם זוהו כחיוביים במהלך השבוע האחרון בלבד.