פרופ׳ גבי ברבש, לשעבר מנכ״ל משרד הבריאות, התראיין הערב (רביעי) ברדיו "קול ברמה" והתייחס לעלייה האחרונה בתחלואה בקורונה ואמר כי ״אנחנו נמצאים רגע לפני קטסטרופה. המצב חמור יותר מהגל הקודם. צריך להגדיל את כמות הבדיקות בשביל לגלות יותר חולים ולבודד אותם. הסיכון להידבק הפעם הוא הרבה יותר גבוה מהגל הראשון״.

בתחילת השבוע עלה ברבש לשידור בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס לבהלה סביב הגל השני של נגיף הקורונה, האפשרות של החזרת הסגר הנרחב במשק, וביקר את הזלזול הציבורי הניכרת בהיבט של שמירה על ההנחיות שהוטלו על ידי משרד הבריאות. "כשנותנים הנחיות - צריך לתת את הדעת ולקחת בחשבון את האופי הישראלי. אנשים לא שומרים על ריחוק. נצטרך למצוא דרך להוריד את הראש ולחיות ליד הווירוס", אמר ברבש. 

עוד הוסיף: "אני חושב שהסגר המירבי הוא מהלך דרמטי שעושים אותו פעם אחת ולא חוזרים אליו. פתיחת מערכת החינוך במצב של המערכת במדינת ישראל, ההחלטה הזו הייתה בעלת תוצאות קשות מאד. כנראה שזה היה בסיס ההתפרצות הנוכחית. עניין נוסף זה האופי הישראלי - כשנותנים לפתוח אולם עם 250 איש, לא שומרים על ריחוק. יש 250 איש בפנים ו-250 איש בחוץ. הייתי השבוע בחתונה, אם היה שם חולה קורונה - אז יש שם הרבה מאד חולים אחרי זה".

פרופ' גבי ברבש (צילום: צילום מסך ערוץ 12)
פרופ' גבי ברבש (צילום: צילום מסך ערוץ 12)

הפרופסור סיכם: "כשנותנים הנחיות, צריך לקחת בחשבון את האופי הישראלי. אנשים לא חובשים מסיכות ולא מפקידים. מעגלים פינות. אנשים יושבים בלי מסיכות בבתי קפה, צפופים. התוצאה היא התפרצות בכל הארץ, אמנם לא בקצב של תחילת הגל, אבל עדיין יש עלייה של 100 חולים אחת לשבוע".