פטורים מחובת הבידוד: מפקד משמר הגבול ניצב יעקב שבתאי אובחן ביום שישי כחולה בקורונה. במג"ב ציינו כי מצב בריאותו טוב. כעת נערכת בדיקה אפידמיולוגית לאיתור מי שהיה איתו במגע, על מנת לערוך בדיקות נוספות ולעדכן את אלה שייאלצו להיכנס לבידוד. בעקבות הבדיקה האפידמיולוגית הוחלט כי ראש אג"מ במשטרה ניצב אמנון אלקלעי וראש אגף ההדרכה ניצב אבשלום פלד, שהשתתפו באירוע שבו נכח שבתאי, ייכנסו לבידוד. 

שבתאי אף השתתף בחמישי האחרון בטקס אזכרה לחללי צוק איתן בהר הרצל בירושלים. בטקס השתתפו גם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים. אמש הודיע משרד הבריאות כי הנשיא, הרמטכ"ל ושר הבטחון אינם נדרשים לבידוד, בתום בדיקת האירוע.

בעקבות הודעה על כך שמתמחה בלשכה המשפטית של ועדת חוץ וביטחון התגלה כחולה קורונה, הוחלט לנקוט משנה זהירות, ובשל כך יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צבי האוזר נכנס לבידוד עד יום שני הבא. גם היועץ המשפטי של הוועדה ומנהל הוועדה ייכנסו לבידוד, ובשל כך בוטלו כל ישיבות הוועדה שתוכננו לשבוע הקרוב. מפקד פיקוד המרכז אלוף נדב פדן וקצין בכיר נוסף מהפיקוד נכנסו לבידוד בסוף השבוע, לאחר שהשתתפו באירוע שבו נכח חולק קורונה בשבוע שעבר.

בני גנץ וניצב שבתאי בטקס באזכרה לחללי ''צוק איתן'' (צילום: צילום מסך)
בני גנץ וניצב שבתאי בטקס באזכרה לחללי ''צוק איתן'' (צילום: צילום מסך)

ביום שישי התבשרה כוכבת הילדים טיילור מלכוב שהיא נדבקה בקורונה. בן זוגה הטרי לירן דנינו, שבילה איתה בימים האחרונים, ערך גם הוא בדיקה ונמצא שלילי, אך נכנס לבידוד של שבועיים כמתבקש על פי ההנחיות. כמו כן, כל צוות ההפקה של "הזוג המנצח VIP" והאקס של מלכוב בן זיני נכנסו לבידוד לאחר ששהו במחיצתה של מלכוב בצילומים. 

גם מאמנת הכושר אירה דולפין התגלתה כחולת קורונה, כשנדבקה ביום ההולדת של הדוגמנית טיטי איינאו בסוף השבוע שעבר. כוכבת הריאליטי אווה לימסוב נדבקה בקורונה לאחר שהייתה גם היא במסיבה של טיטי ונמצאה חיובית. השורדת אלה איילון נדבקה בקורונה והכניסה איתה את כל השורדים שבאו איתה במגע השבוע לבידוד, בהם רגב הוד, דנה רון, אסי בוזגלו ואשתו עדי, שנשלחו הבוקר לערוך בעצמם בדיקת קורונה. 

עופר מנחם, מנהל יחסי הציבור של הזמר ליאור נרקיס, מסר כי גם הוא נכנס לבידוד לאחר שנחשף לחולה קורונה מאומת. זוהי הפעם השנייה שנרקיס נכנס לבידוד, לאחר שבגל הראשון היה בין האנשים המוכרים שהיו בבידוד.

אירה דולפין, טיילור מלכוב, אלה איילון (צילום: אור גפן,מתן צור)
אירה דולפין, טיילור מלכוב, אלה איילון (צילום: אור גפן,מתן צור)

הקורונה פוגעת גם בעולם הספורט. חלוץ בית"ר ירושלים אלירן עטר נדבק גם הוא. השחקן לא היה בשבועיים האחרונים במתחם האימונים בעקבות פציעה, ובזכות כך שאר שחקני הקבוצה לא יכנסו לבידוד. בנוסף, שלושה משחקני מכבי ת"א בכדורגל וכן מנהל הקבוצה יואב זיו נדרשו להיכנס לבידוד. המועדון הודיע כי הוא ממתין לתשובה ולהבהרות ממשרד הבריאות, בטענה שנראה כי מדובר באיכון שגוי. 

משרד הבריאות עדכן אמש על שלושה קורבנות נוספים מנגיף הקורונה, ובכך עלה מניין המתים מהנגיף בישראל ל־330. מספר החולים בפועל עומד על 10,798, בהם 84 חולים במצב קשה ו־32 מונשמים, ומספר הנדבקים הכולל בישראל מפרוץ המגיפה עלה ל־29,032.

השתתפו בהכנת הכתבה: אלון חכמון, אריק בנדר, מעיין הרוני, ספורט1, TMI.