העומס המוטל על מערכת הבריאות בימים האחרונים, מאז חלה עלייה חדה בתחלואה, יוצר תסכול רב בקרב הצוותים הרפואיים - וחלקם על סף קריסה. גורם רפואי אמר ל"מעריב": "משרד הבריאות צריך להודיע לציבור ולהודות בפניו שנגיף הקורונה יצא מכלל שליטה". הוא הוסיף: "אנחנו קורסים מהעומס, זה בלתי אפשרי. המזכירות הרפואיות לא רוצות להגיע לעבודה כי המערכת מוצפת בטלפונים מאזרחים מבוהלים. כל דיווח מקפיץ את האזרחים שחוששים ורוצים מענה ובדיקות. רופאים לא יכולים לעמוד בנטל, לא בבתי החולים ולא במרפאות האזוריות".

העומס במרפאות מלחיץ את המערכת, ובעיקר את המזכירות ואת הצוותים הרפואיים. "במצב הנוכחי אי אפשר לתת שירות. כולם נכנסו לחרדה לנוכח הנתונים על העלייה ברמת התחלואה. וכל מי שפתאום יש לו חום או חש כאבי ראש, ממהר לבקש בדיקת קורונה. לרופאים אין רגע של פנאי כדי לחזור למטופלים בעניינים שגרתיים או אפילו במקרים דחופים. זה איום ונורא", אומרים הרופאים. 

רופא בכיר הוסיף: "החמור מכל הוא שמשרד הבריאות בנפות האזוריות פשוט לא מגיב לתושבים. אנחנו מקבלים פניות מאזרחים שמבקשים מידע שרק משרד הבריאות יכול לתת. יש משהו לקוי בהסברה לציבור ומשהו לקוי ברמת חלוקת האחריות. יש גם מחסור בכוח אדם. הנתונים מדאיגים את הציבור, ובכל מקום נרשמת עלייה בתחלואה, אפילו ביישובים קטנים. מישהו חייב לקחת את המושכות בידיים ולהוביל את המערכה הזאת".