המגפה עדיין משתוללת: אתמול נרשמו 1,057 נדבקים חדשים בבנגיף הקורונה ומחצות נוספו אליהם עוד 68, כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שלישי). זאת הפעם השנייה בשבוע האחרון שנרשמים יותר מ-1,000 נדבקים ביממה. מספר החולים הפעילים עומד על 12,717, מהם 89 במצב קשה. מספר המונשמים נותר יציב ועומד על 36. מאתמול נוספו עוד ארבעה נפטרים למניין קורבנות הקורונה והוא עומד כעת על 338. מספר הבדיקות שבוצעו אתמול הוא 23,046.

נתוני משרד הבריאות עולה כי מספר המונשמים מתחילת חודש יולי - שבעה ימים בלבד - עומד על 31, כמעט כמו בכל חודש יוני, אז נרשמו 34 מונשמים, ויותר מחודש מאי כולו, שבו היו 23 מונשמים. רוב המונשמים הן בני 65-18. גם מספר החולים במצב קשה ביולי גבוה יותר מאשר בחודש מאי: 70 לעומת 38. 

על פי מרכז המידע של אמ"ן, בקצב הגידול הנוכחי מספר החולים יוכפל תוך 14 ימים. מוקדי התחלואה הם עדיין לוד ואשדוד וכן בני ברק, מודיעין עילית וביתר עילית. גם תל אביב, רעננה, ירושלים, כפר קאסם, כפר קרע, קרית מלאכי, כסייפה וערערה בנגב נמצאות בצמרת המוקדים הפעילים ביממה האחרונה. 

נתוני קורונה, משרד הבריאות 7/7 בבוקר (צילום: ללא)
נתוני קורונה, משרד הבריאות 7/7 בבוקר (צילום: ללא)

היום נכנסו לתוקף ההגבלות החדשות שאושרו בממשלה ובוועדת הקורונה של הכנסת. באולמות האירועים, בברים ובפאבים מספר המתקהלים לא יעלה על 50 בני אדם. התכנסויות פרטיות לעומת זאת, הוגבלו לתפוסה של עד 20 בני אדם. 

בעוד מקומות הבילוי ואולמות האירועים יידרשו לצמצם את התפוסה בהם לזו למינימום האפשרי, נכון לשעה זו המסעדות ובתי הקפה נותרים ללא מגבלות התקהלות כלשהן וימשיכו לפעול כסדרן.