סגן שר הבריאות יואב קיש (הליכוד) הציג היום (ראשון) בוועדת הקורונה בכנסת את ההערכה היומית של משרדו, ממנה עולה כי מספר החולים הפעילים הגיע ליותר מ-11 אלף, בעוד שבגל הראשון מספרם עמד בשיא על כ-10,000. הוא הזהיר כי הגל השני "מסוכן יותר" מהראשון, והוסיף: "אנחנו עומדים לעלות למאות חולים חדשים".

"אנחנו בגל שני קשה ומסוכן מהגל הראשון, אנחנו במלחמת התשה ארוכה", אמר קיש. "אחוז החולים המאומתים רשם עליה חדה מחצי אחוז באמצע מאי לחמישה אחוז היום מכלל הבדיקות. הכפלנו את מספר החולים בעשרה ימים, יש כמות גדולה יותר של חולים קשים חדשים, ואנחנו בתחלואה מתפשטת בכל רחבי הארץ. אנחנו עומדים לעלות למאות חולים חדשים, וחייבים לפעול משמעותית להגביל אירועים חברתיים המוניים. צריך להתפלל בחוץ ובקבוצות קטנות". לדבריו, החשש הוא שאנחנו יכולים לסיים את חודש יולי עם 300-400 חולים קשים".

"לא צריך ללכת לחתונות המוניות, זה פיקוח נפש", הוסיף קיש. "גם בבתי כנסת יש להתפלל בקבוצות קטנות בחוץ - אנשים חושבים שהיינו בתסריט של מלחמת ששת הימים שהיה ניצחון וזהו. אנו במלחמת התשה ארוכה. אל תאשימו אותנו שאנו באים להרוס את הכלכלה. מה שאנו אומרים זה שכדי לשמור על הכלכלה ולא להגיע למצב שבו לא נהיה בשליטה ונסגור את המשק - חייבים לעשות צעדים יותר משמעותיים ממה שחשבנו. אם לא נעשה אותם היום, המחיר שנשלם בעוד שבועיים יכול להיות סופר דרמטי".

סגן שר הבריאות חתם את דבריו באומרו כי "כל המגבלות שאנו עושים עכשיו - מטרתן למנוע סגר. אני כואב את כאב בעלי האולמות, אבל אם לא נעשה את המהלכים האלה היום, אנו נשלם מחיר בריאותי וכלכלי לאין ערוך יותר יקר".