שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו הבוקר (שלישי) על שינוי קל במגבלות במגבלות הנוספות שהוטלו אתמול, במטרה למגר את ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה בישראל. הם הודיעו כי ניתן יהיה להפעיל את המזגנים באוטובוסים, זאת לאחר הביקורת הציבורית הרבה על ההחלטה. מספר הנוסעים המקסימלי עוד לא הוכרע ונמצא בדיונים.

יוסי יעקבי, בעל חברת "תור עד" שוחח היום (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ואמר: "אני בענף 40 שנה, בענף הזה יש 600 חברות, 22 אלף משפחות מתפרנסות, אנחנו כבר ארבעה חודשים לא עובדים. יש לנו מחויבות למשרד הביטחון. הנהגים שלי בחל"ת, אני בתור בעל חברה גם נהג, גם סדרן, אז אני אומר חבל על הזמן - אי אפשר לנסוע. אי אפשר לעבוד".

דוידוב: משבית?
"אין ברירה, עד לפני כמה זמן אישרו לנו להסיע 26 איש, רק לפני חודש אישרו לנו 46 איש. כרגע אנחנו עם 46 איש, אם יגבילו ל-20 - בוא נסגור וזה הכל".

דוידוב: מה אתה מציע?
"לפתור את הבעיה יש רק דבר אחד, צריך לנסוע עם מזגן עם 46 איש ולהמשיך, אם לא אז לסגור את הכל".

יוכפז: אתה רואה את ההדבקה באוטובוסים.
"אנחנו מוודאים שארבעה כיסאות אחרי הנהג לא יושבים, ואנחנו מוודאים שעולים עם מסכות. אין מה לעשות".

יוכפז: הנוסעים ממושמעים?
"אני עובד עם משרד הביטחון, החיילים ממושמעים חבל על הזמן, אין לי מילים. עולים עם מסכות, שומרים. באמת, אין לי מה להגיד".

לפני מתן האישור להדלקת המזגנים, יעקבי מתח ביקורת חריפה על השרים ואמר: "זה סאונה, האוטובוסים סגורים, אין חלונות. נהגים לא יעלו על ההגה כי לא ירצו לסבול".

יוכפז: מה המשמעות של ההנחיה? לנסוע שעות עם אוטובוס סגור ובלי מזגן ביולי-אוגוסט?

"סאונה".

דוידוב: לא אפשרי.
"לפני שמתחילים לנסוע הנהג לא ירצה לנסוע".

יוכפז: אם אלה ההגבלות שיוטלו נהגים לא יבואו לעבודה?
"נהגים לא יעלו על המכונות ולא ירצו לסבול, קח בחשבון שהחלון הקדמי של הנהג זה חתיכה אחת, בשמש. בפנים? אקווריום. היום האוטובוסים סגורים, אין חלונות, כל האוטובוסים סגורים הרמטית. גם אם מזגן מתקלקל, באותו רגע איפה שאתה נמצא, אתה מחליף אוטובוס".

דוידוב: אי אפשר לפתוח חלון באוטובוס מודרני; יוכפז: אי אפשר לנסוע.
"אי אפשר. אתה לא יכול, תעלה רגע לאוטובוס שהנהג בא ופותח דלתות - חום אימים. הנהג בא לפני כל נסיעה ומדליק את האוטובוס לחצי שעה-שעה, שהוא יתקרר, שיהיה נעים. אם ייסע בלי מזגן הוא יקבל מכות והוא עצמו לא ירצה".

דוידוב: דלת פתוחה?
"אי אפשר".

דוידוב: אז מה עושים?; יוכפז: אתה רואה ניתוק בכוונת הממשלה לשקול אפשרות כזאת בכלל?
"תגיד לי הם פעם עלו על אוטובוס? הם יודעים מה זה אוטובוס? קודם כל שיעלו על אוטובוס ויראו, שיבוא חבר כנסת, לא שר, ויעלה לאוטובוס ויראה. אי אפשר היום מבחינה חוקית, בטיחותית, אי אפשר לנסוע עם דלתות פתוחות. לא היה ולא נברא".