אחרי פעמיים שבהן נאלצו לשנות את תאריך החתונה שלהם - פעם אחת לדחות אותה ובפעם שנייה להקדימה מחשש שייאלצו לקיים אירוע מצומצם - קבעו בני הזוג כביר-כהן, את יום נישואיהם לאתמול, ה-6.7.2020. אלא, שארבע שעות לפני הרגע המאושר בחייהם, נודעה להם החלטת הממשלה וועדת הקורונה על איסור לקיים אירועים בהשתתפות מעל ל-50 איש. הפעם החליטו בני הזוג לא לוותר, להפיק את המירב ממינימום המשתתפים ולהינשא באירוע שאותו בוודאי לא ישכחו לעולם, הן בשל השמחה ולא מעט בשל החרדה שקדמה להחלטה.

אסתי כביר בת ה-25 מפתח תקווה אמרה "כן" לבחיר ליבה אוראל כהן בן ה-26 מירושלים, והשניים תיאמו את תאריך החתונה ליום ה-16 במרץ. אלא, שנגיף הקורונה אילץ את בני הזוג לדחות את המאורע הגדול שלהם, ארבעה ימים לפני הנישואין. "התקבלה החלטה לסגור את האולמות ולא רצינו להתחתן בבית בנוכחות 10 אנשים" משחזרת הכלה הטרייה. 

לדבריה, בעצה אחת עם בן זוגה והורי השניים נדחתה החתונה ליום ה-13 ביולי. "כשהבנו שאובחנה עלייה בתחלואה, ראינו את סרט האימה הזה שעומד להרוס לנו את התוכניות מול עיניים והחלטנו להקדים את מועד החתונה".

אסתי כביר עם אביה ירון (צילום: אילן סימן טוב)
אסתי כביר עם אביה ירון (צילום: אילן סימן טוב)

השניים יצרו קשר עם בעליו של אולמי האמרלד בבית שמש, שם תכננו להינשא, וביקשו ממנו להקדים את החתונה בעקבות המצב. "הוא בדק ביומן ואמר שיום שני, ה-6.7, פנוי מבחינתו. לא היססנו לרגע ואמרנו לו לשריין את התאריך. מאותו הרגע התחלנו במירוץ להזזת הספקים וזה לא מעט ספקים ולא פשוט. היינו צריכים לתאם מול הצלם, הדי ג'יי, הספר והמאפרת, וכמובן להקדים את השכרת השמלה".

בני הזוג עשו הכל כדי לקיים את השמחה שלהם בהשתתפות 250 מוזמנים זאת כשבהתחלה תכננו לחתונה גדולה הרבה יותר ושעמדה סביב ה-650 מוזמנים, במיוחד לאור העובדה שאביה של הכלה ירון כביר, מחזיק בתפקיד בכיר בעירית פתח תקווה. 

אך תכנונים לבד והחלטות ממשלה לחוד, וגם הפעם אחרי כל ההשקעה באה הממשלה וקבעה, שעות אחדות לפני קיומו של האירוע, כי בני הזוג יצטרכו לדלג מעל משוכה נוספת בדרך לחופה.

אוראל ואסתי.
אוראל ואסתי.

"בשעה 16:00 התכנסה ועדת הקורונה בכנסת שהחליטה על צמצום מספר המשתתפים באירועים ל-50 אורחים ובני משפחה בלבד. נאלצנו להתקשר בבושת פנים לאורחים רבים ולהודיע כי לצערינו הם לא יוכלו להשתתף בשמחתנו בשל החלטות ממשלה. מבחינתנו, החלטנו שהפעם אנחנו  לא דוחים ועורכים את החתונה גם מול 50 בני משפחה. אנחנו חייבים לציין כי האירוע התקיים בסופו של דבר אודות לנכונות והסיוע של בעלי האולם שניאות להעמיד לטובתנו את גג הבניין, כך שנוכל להינשא. זו הייתה חתונה ללא אוכל, רק עמדות בופה והרבה שמח. פשוט רקדנו מאחרי החופה ועד 1 בלילה בלי הפסקה, תוך שמירה והקפדה על ההנחיות כמובן".

אתם מאושרים?
"מאוד. לא יכולנו לבקש יותר טוב מזה. זה קונספט מיוחד, לא כמו כל אירוע שבו התמונות נראות אותו דבר. כאן זה היה משהו שונה שנקלענו לתוכו, אבל ידענו להפיק ממנו את המירב אודות לבעלי האולם".