על פי דיווחים, שמו של רוני נומה, לשעבר אלוף פיקוד מרכז ומי שהיה ראש צוות החירום שמונה לפיקוח על הסגר בעיר בני ברק, עלה היום (שלישי) כאחד המועמדים המובילים לתפקיד מנהל הטיפול במשבר הקורונה. הדיווח מגיע על רקע הקריאות להעברת אחריות ומינוי פרויקטור חיצוני, וכן נוכח גל ההתפטרויות בצמרת משרד הבריאות, בתוכן התפטרותה של פרופ' סיגל סדצקי מוקדם יותר היום, כחודש לאחר ההודעה על התפטרותו של מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב. 

במהלך הסגר על בני ברק, פיקח נומה על המטה המיוחד שהוקם בעיר, ופיקח על האוגדות, החיילים והמתנדבים שהגיעו לסייע באכיפת השמירה על ההנחיות, בחלוקת מנות המזון לתושבים וכן העברת נדבקים בנגיף מבתיהם.

האלוף במיל' רוני נומה (צילום: אבשלום ששוני)
האלוף במיל' רוני נומה (צילום: אבשלום ששוני)

בין השמות שהוצעו בעבר לתפקיד היה יו"ר ימינה ושר הביטחון לשעבר, נפתלי בנט, שהציע את עצמו לפני כשבועיים לתפקיד מנהל אחראי למאבק בנגיף. היום התייחס שנית בנט לסוגיה וחשף כי לא קיבל על עצמו את האחריות הזו, תוך השמעת ביקורת חריפה על המצב הקיים ועל תפקוד הממשלה. 

לאחרונה עלו גם דיונים בנושא העברת סמכויות הטיפול בקורונה לידי משרד הביטחון, בראשות בני גנץ, שאמר בראיון בכאן ב' כי "צריך להשתמש בצה"ל ופיקוד העורף כדי לתת שירות טוב יותר".

גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר בעבר כי הוא סבור שיש להעביר את הטיפול באירוע לפיקוד העורף. בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב: "הטיפול והמידע בהתפשטות המחלה חייבים לעבור לפיקוד העורף. זה הגוף היחיד שצריך לתאם, לרכז ולתכלל את המאבק הלאומי במגפה. אני קורא לבני גנץ לקחת את המושכות לידיים, להוכיח מנהיגות ולעמוד על כך שכל הסמכויות בטיפול בקורונה יעברו לפיקוד העורף ויפה שעה אחת קודם".