"תהיה מלחמת עולם": איל אלטרץ, איש סאונד שנותר מובטל מזה ארבעה חודשים בשל משבר הקורונה, עלה היום (שלישי) לשידור בחדשות 13, והעניק ראיון נסער במיוחד, לאחר שהסביר על המצב הקשה אליו הגיע, יחד עם רבים מחבריו העובדים בענף הבמה וכן במגזרים אחרים. בתוך כך, אלטרץ התייחס לחילופי הדברים שלו עם השר הנגבי, על רקע התבטאויותיו השנויות במחלוקת של האחרון בנוגע להפרזה בחומרת המצב במשק. 

בפתח דבריו, תקף אלטרץ ישירות את ראש הממשלה בנימין נתניהו וצעק: "תפסיק לשקר - לא מעניין אותנו פעימות, כל הפעימות שהובטחו היו שקר. אנשים לא קיבלו את הכסף. מה שהשר הנגבי עשה באמירה שלו זה שהוא נתן לאנשים בשטח אור ירוק. הוא אמר להם - 'אני הממשלה ואני אומר לכם שאתם חרטה'. בגלל המשפט הזה, בשטח שגם ככה בוער - זה פועל לטובתנו. אני מבטיח לכולם שבקרוב מאד יהיה יום כיפור השני". 

איל אלטרץ בחדשות 13 (צילום מסך)

 
בהמשך הוסיף והבהיר: "אני לא צוחק ולא מגזים. אני לא מדבר רק על עובדי הבמה, אלא על גורמים בכלל המגזרים שהתאחדו. אנחנו אומרים דבר אחד - ביבי, נשבר לנו מהשקרים שלך. אנחנו לא מאמינים למילה אחת. אם בימים הקרובים לא נכנס לנו כסף לחשבון הבנק, אני מבטיח לראש הממשלה ולכולם, שהמדינה תבער". 

מחאת האמנים: מציתים ציוד הגברה מול בניין משרד האוצר (צילום: צילום מסך)
מחאת האמנים: מציתים ציוד הגברה מול בניין משרד האוצר (צילום: צילום מסך)

את דבריו הקשים הסביר בכך ש"אנשים הגיעו למצב של פת לחם. אנחנו עסוקים בימים האחרונים במתן ארגזי מזון אחד לשני. מארגנים ומעבירים לאנשים. הוא הביא אותנו למצב שבו הפכנו מאנשים נורמטיביים ותרבותיים, לחיות אדם בלי תקווה, ואין לנו מה להפסיד. הגענו למצב של לבקש אוכל ברחוב, לשם נתניהו רוצה שנגיע. לא מדובר בססמאות - הגענו לשם. אין לי כלום כבר כמה חודשים". 

לסיום, חתם את דבריו באיומים מפורשים כשאמר: "אדוני ראש הממשלה - אתה שקרן. אם לא נקבל את הכסף בימים הקרובים, תהיה לך פה מלחמת עולם. אתה יכול להזמין את המשטרה שתעצור אותי, מי שיבוא לעצור אותי - אשבור לו את הראש, אנחנו נהרוג אותם. לא נרגע". לדברים אלו, הגיבו כתבי חברת החדשות בגינוי ואמרו כי הם לא מגבים את דבריו של אלטרץ, שמיהר להתנצל ולהסביר: "אני נזעם. זה לא ייתכן שהובילו אותנו למצב כזה ושראש הממשלה משקר לציבור. שיבתע אותי לדין". 

כאמור, אלטרץ התכתב עם השר הנגבי בעקבות התבטאיותיו השנויות במחלוקת, בהן טען כי הדיווחים על אנשים שרעבים ללחם בשל המצב הכלכלי הקשה הן מופרזות: "השטויות האלה שלאנשים אין מה לאכול, זה חרטא". לאחר שאלטרץ פנה אליו ואימת אותו עם העובדות הקשות מהשטח, השר הפנה אותו בתגובה לחבר הכנסת אחמד טיבי כדי לקבל פתרונות.

צחי הנגבי (צילום: מרק ישראל סלם)
צחי הנגבי (צילום: מרק ישראל סלם)