ירידה של 15% במספר הדוחות שנרשמו על ידי המשטרה ביממה האחרונה לאזרחים שלא עטו מסיכות על פניהם במרחב הציבורי. אחרי תקופה ארוכה שבה חצתה המשטרה את רף ה־5,000 דוחות בכל יממה, נרשמו ביממה האחרונה 4,492 דוחות בגין אי־עטיית מסיכה.

הנתון הזה מעלה את השאלה – האם הביקורת שנמתחה על המשטרה בגין אלימות יתר היא שהביאה לירידה במספר הדוחות? לא מן הנמנע כי השוטרים מגלים מעט יותר סובלנות, בעיקר לנוכח העובדה שגובה הקנס השתנה והוא עומד כיום על 500 שקל - סכום נכבד לכל הדעות, במיוחד כשמתייחסים לעובדה שישנם מיליון אזרחים מחוסרי עבודה. אתמול רשמו השוטרים 45 דוחות לבתי עסק שהעניקו שירות לאזרחים שלא עטו מסיכות על פניהם.

המשטרה, כידוע, מבצעת אכיפה גם בגין הפרת חובת בידוד, וביממה האחרונה נרשמו 18 דוחות לאזרחים בגין עבירה זו. באחד המקרים איתרו שוטרי אגף התנועה באזור הדרום על אוטובוס נוסע כשהוא לא עוטה מסיכה על פניו כנדרש, ובבדיקה במסוף המשטרתי עלה כי הוא מחויב בבידוד. הנוסע הורד מהאוטובוס וקיבל דוח על סך 5,000 שקל.

אירוע חריג נרשם שוב במחוז ירושלים, שעה שצעירה שהייתה על הרכבת כשהמסיכה אינה מכסה את פניה ואפה כמצווה על פי החוק, נתבקשה להזדהות על מנת שהשוטרות ירשמו לה דוח. הצעירה ניסתה לחמוק מהשוטרות ואלה הפעילו כוח ואזקו אותה. המראה של צעירה אזוקה כשעל זרועותיה סימני החביקה חורג מהדרישות של מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, שרק יממה קודם לכן התחייב לסובלנות ואיפוק מצד שוטריו.

במשטרה התייחסו לאירוע ואמרו: "השוטרים זיהו את האישה שירדה מהרכבת הקלה כשהיא לא עוטה את המסיכה על פניה כנדרש. כשהבחינה בשוטרות ניסתה לחמוק מהם וכשעיכבו אותה לזיהוי סירבה להזדהות בפניהם, תוך ניסיון ללכת מהמקום על פסי הרכבת. לכן היא עוכבה תחילה על ידי השוטרות, וחרף אזהרות לשתף פעולה ולא להכשיל את האכיפה, הן נאלצו לעצור אותה לאחר שסירבה לעיכוב ולבסוף לאזוק אותה לאור התנגדותה למעצר. לאחר שזוהתה, וחרף התנהלותה הפסולה בניגוד לחוק, הוחלט להסתפק רק ברישום הדוח בגין אי־עטיית המסיכה כנדרש והיא שוחררה לדרכה".