"לא מתקבל על הדעת": ראש מטה משרד הבריאות, קובי צורף, הגיש היום (ראשון) תלונה לנציה קבילות הציבור למקצועות הרפואה נגד פרופ' רותי שאקו לוי, רופאה בבית החולים סורוקה בבאר שבע ויו"ר איגוד הרופאים הפתולוגיים בישראל, בעקבות פוסט "בלתי מתקבל על הדעת", לשון הקבילה.

על פי הרשום בכתב התלונה, שאקו לוי פרסמה את הפוסט הבא בקבוצת פייסבוק בשם "מחליפים את השלטון עם יש עתיד": "מי שמגיע הערב להפגנה ולא מעוניין להיכנס מחר לשבועיים בידוד שיעשה לעצמו טובה וישארי את הטלפון החכם בבית". 

הפוסט נרשם לקראת ההפגנה רבת המשתתפים שנערכה אמש (שבת) בכיכר רבין שבתל אביב, במסגרתה עשרות אלפי בני אדם התקבצו במחאה נגד תוכנית הממשלה לסיוע כלכלי בעקבות משבר הקורונה. על פי כתב "מעריב" שנכח בעצרת, רוב בני האדם שנכחו באזור חבשו מסכות, אך מעטים מהם שמרו על המרחק, שהוא על פי משרד הבריאות נדבך קריטי בבלימת ההידבקות בנגיף הקורונה. 

מכתב התלונה by מעריב אונליין on Scribd

זאת ועוד, חוק איכוני השב"כ שאושר בשבוע שעבר במליאת הכנסת, מאפשר לממשלה לעקוב בעזרת איכון סלולרי אחר חולי קורונה מאומתים על מנת להתריע אזרחים אחרים מפני מגע איתם. הפוסט אותו כתבה לכאורה שאקו לוי, נועד להזהיר את המפגינים מפני אותה חובת בידוד שנוצרת במגע קרוב עם חולה מאומת, על כן המליצה לציבור המפגינים להשאיר את המכשיר הסלולרי בבית.

מחאת העצמאים - כיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת העצמאים - כיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)

"אין צורך להכביר מילים על החשיבות הרבה של הבידוד כמכשיר מרכזי במאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה", כתב צורף במכתבו. "בידוד אפקטיבי של מי שבא במגע עם חולה קורונה הוא אבן יסוד במניעת המחלה ובשמירה על בריאות הציבור", הוסיף הבכיר.

"מבלי להתייחס כמובן להקשר הפוליטי שבו פורסם הפוסט, המצב שבו רופאה מפרסמת בציבור מידע הנועד לסייע, לכאורה, להתחמק מבידוד הוא בלתי מתקבל על הדעת", תקף צורף את הפוסט האמור. "מי שהקשיב חלילה לעצתה של פרופ' שאקו לוי, השתתף באירוע מרובה משתתפים (כמו הפגנה) ונחשף לחולה קורונה, עלול להימצא במצב בו הוא לא מקבל התראה על חשיפה, ועקב כך לא נכנס לבידוד. בכך, הוא מסכן את בריאותם של האנשים שאיתם הוא בא במגע, ועלול לתרום להפצת המחלה", כתב עוד.

בסוף המכתב, ביקש צורף "לבחון את התנהלותה של פרופ' שאקו לוי בהקדם האפשרי בהתאם לשיקול דעתך המקצועי", בפנייתו, כאמור, לד"ר בעז לב.