עשרות חרדים הפגינו הלילה (ראשון) במחאה על הסגר שהוטל על שכונת רוממה בירושלים בעקבות העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה. המפגינים התעמתו עם שוטרים בשכונה והציתו פחי אשפה זה היום השני ברציפות, לאחר שאתמול הסירו מחסומים בשכונה הירושלמית בזמן הפגנת המחאה בכיכר רבין בתל אביב.

מוקדם יותר היום דחו במשטרה את טענות החרדים על אכיפה יתרה ומוגברת, וציינו כי בהתייחס לערים בהן ריכוז חרדי כמעט מוחלט האכיפה נאמדת בכחצי אחוז, ובכלל הארץ היא נמוכה עוד הרבה יותר. 

במשטרה ציינו כי הסטיגמה והתוויות שהוצמדו לציבור החרדי יצרו מצב אבסורדי של דימוי עצמי נמוך ואנטי נגד המשטרה לכאורה שנמצאת בכוחות מתוגברים במקומות שבהם רמת התחלואה עולה, וזאת על פי הנחיות של משרד הבריאות והגורמים המוסמכים להנחות על האכיפה.

"המשטרה פועלת באכיפה שיוויונית ללא קשר למגזר ובאופן שברור שמספר הדוחות בציבור החרדי נמוך בעשרות מונים ממספר הדוחות שבקרב הציבור הכללי, גם אם מתייחסים ליחסיות בין המגזר החרדי לכלל הציבור".

במשטרה מודעים לכך שהטענה עולה לאור הסרטונים האחרונים שעלו ברשתות החברתיות ובהן מספר חרדים או חרדיות שמולם בוצעה אכיפה בחלק מהמקרים לכאורה שלא בשיקול דעת, אם כי על פי החוק.

עוד צוין, כי במוצאי שבת, בעקבות הסרת המחסומים ברחוב ירמיהו שבשכונת רוממה, נצפה אחד השוטרים כשהוא פוגע עם מכשיר קשר באחד המפגינים החרדים, ואירוע זה דווח על ידי המשטרה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בשל העובדה שמדובר בהתנהגות חריגה ובלתי מידתית.

לדעת המשטרה הציבור החרדי בימים אלו מקפיד הרבה יותר מכלל הציבור וזאת לנוכח העובדה שאחרי תקופת הסברה לא מבוטלת ופגישות למכביר מול הרבנים ובעלי דעה, הציבור החרדי הפנים את המסר והתקנות והוא מקפיד בעטיית מסיכה, מכאן שמספר הדוחות והאכיפה נמוכים ביותר.