באחור של יממה אישרה הערב (שלישי) מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את תוכנית הסיוע הכלכלית שהממשלה לסיוע למשק כדי להתמודד עם משבר נגיף הקורונה. הצעת החוק הועברה מיד לועדת הכספים להכנה לקריאה שנייה ושלישית כדי שניתן יהיה לסיים את החקיקה מחר.

הצעת החוק כוללת בין היתר הארכת הזכאות לדמי אבטלה לכל הזכאים עד לחודש יוני 2021, מענק הסתגלות לבני 67 עד תום שנת 2020., סיוע לעצמאים אשר נפגעו מהמשבר באמצעות של מענק עד 15,000 שקלים חדשים, אחת לחודשיים, כרשת ביטחון סוציאלית אישית נוסף על הסיוע שניתן לעסק, עד חודש יוני 2021.

עוד אושרה הארכת האפשרות לחיילים משוחררים להשתמש בכספי הפיקדון האישי שלהם לכל מטרה, והגדלת הסכומים שבהם יוכל לעשות שימוש,  מתן אפשרות למי שצברו כספים בקרנות השתלמות למשוך אותם גם לפני שחלפה התקופה הנדרשת מיום הפקדתם לראשונה, בלי שיחול עליהם מיסוי עודף, בתנאי שלא יעלו על סכום של 10,500 שקלים חדשים, כדי לאפשר להם מיצוי של מקורותיהם הכלכליים ועוד.

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר במליאה כי "החוק הזה הוא אחד החוקים החשובים ביותר שחוקק בכלל ובוודאי בתקופה הזו. במכלול הצעדים האלה אנחנו מושיטים יד לכל הציבור ומפגינים סולידריות וערבות הדדית שמתבקשים בתקופה הקשה הזו. הקצנו סכומים גבוהים ביותר על מנת לוודא שכל שכיר, עצמאי ועסק יקבלו את הסיוע כדי לעבור את התקופה הקשה שאנחנו נמצאים בפניה".

קודם להצבעה דרשה ש"ס משר האוצר כ"ץ התחייבות לכך שלתכנית הממשלתית תתוסף הקצאה כספים למען למען הקמת רשת לביטחון תזונתי לשכבות המוחלשות, "השקופים" כלשונו. ההצבעה התעכבה עד שכ"ץ הגיע לכנסת, עלה לדוכן והשמיע התחייבות ברוח דרישתו של דרעי.

‏שר החוץ, גבי אשכנזי, הביע מורת רוח מכך שברגע האחרון, בניגוד לסיכומים המוקדמים שנעשו לגבי החלטת הממשלה, הוכנס סעיף בלי ליידע את כחול לבן. הוא נשמע אומר בכעס לשר המשפטים אבי ניסנקורן ו"כך אי אפשר לנהל קואליציה". הצעת החוק עברה ברוב של 65 תומכים ללא מתנגדים ושלושה נמנעים מהרשימה המשותפת. חברי הכנסת מיקי לוי ואנדרי קוז'ינוב הצביעו בעד. שאר חברי האופוזיציה נעדרו מההצבעה.