ישראלים החשים צורך לצאת מסיר הלחץ הישראלי ולנפוש מעבר לים, יוכלו לצאת למונטנגרו, אבל עם שובם לארץ יאלצו להיכנס ל-14 ימי בידוד. תנאי נוסף יהיה שהנוסעי יצטרכו לעבור בדיקת קורונה 72 שעות לפני הטיסה מנתב"ג.

חברת ישראייר הודיעה היום (רביעי) על הפעלת שתי טיסות למונטנגרו לקראת סוף החודש ובתחילת אוגוסט. הטיסה הראשונה מתוכננת ליום שישי, ה-24 בחודש והטיסה השנייה ביום שני, ה-3 באוגוסט. מחיר טיסה הלוך ושוב יעמוד על 199 דולר ומי שירכוש כרטיס בכיוון אחד ישלם 159 דולר. הכוונה במכירת כרטיס לכיוון אחד לאפשר לישראלים להישאר תקופות יותר ארוכות, ללא התחייבות מראש.

מ"מ שר התיירות של מונטנגרו, דמיר דוידוביץ, אמר לקראת חידוש הטיסות מישראל: "לכל מדינה יש את הזכות לפעול על פי תפיסתה בנוגע להיתרי הכניסה לתיירים. מונטנגרו מפעילה הנחיות באזורי התיירות בכלל ובבתי המלון בפרט לשמירה והקפדה עליהם בתקופה זו למען בריאות התיירים. גם בימים אלו, כמו בעבר, מונטנגרו מחכה ומקדמת בברכה את התיירים הישראלים שיוכלו ליהנות מיופייה ומחופיה של המדינה".

מונטנגרו (צילום: קשרי תעופה)
מונטנגרו (צילום: קשרי תעופה)

מקונסוליית מונטנגרו בישראל הבהירו, כי בהתאם להנחיות ממשלת מונטנגרו, תיירים ישראלים יכולים להיכנס למונטנגרו בכפוף להצגת בדיקת קורונה שלילית לא יאוחר מעד 72 שעות לפני מועד הטיסה.

מונטנגרו היא המדינה הראשונה באירופה שמתירה כניסת תיירים ישראלים. באיחוד האירופי החליטו להכניס את ישראל לרשימת האדומות עם שיעורי הדבקה גבוהים בקורונה ותייירים מארץ לא יכולים על פי המלצת האיחוד להיכנס למדינות החברות.

התיירות במדינות באירופה מתחדשת בהדרגה ויוון וקפריסין שציפו לאחר הגל הראשון להגעת תיירים מישראל, פתחח את שעריהן בפני תיירים ממדינות אחרות. זאת, על רקע העלייה החדה בתחלואה בקורונה בישראל.