שר הבריאות, יולי אדלשטיין, נשא הערב (רביעי) הצהרה לכלי התקשורת בנושא התפשטות הקורונה. "אני יודע שאת הידע האמיתי על מה שאתה ממונה עליו צריך לקבל בשטח. שלשום ביקרתי בכל הרשויות שבהן נסגרו שכונות, ישבתי עם כל ראשי הרשויות, עם פיקוד העורף, עם המשטרה, ויש לא מעט מסקנות. הבוקר ביקרתי בתחנת היבדק וסע בלוד, איפה שמתבצע בימים אלה ניסי מאוד מעניין של בדיקות מהירות. אם הניסוי יצליח, נוכל להביא בשורה לצרכים שונים של אותם נבדקים על מנת שיוכלו לקבל תשובה במקום", אמר אדלשטיין. 

"אני לצערי שומע בימים האחרונים שאלה שמעלה גיחוך על השפתיים שלי: מי מנהל את האירוע, מי אחראי. אומר בצורה הכי ברורה: אני אחראי על האירוע, אני בעל הסמכות ולוקח את כל האחריות. אני לא לבד בעניין הזה, אבל האחריות נשארת שלי ושל הצוות שלי. שמתי על השולחן שלוש נקודות: ייצוב מצבם הכלכלי של בתי החולים, אני לא יודע לבנות מחלקת קורונה על הסיפון של הטיטאניק. אנחנו צריכים בתי חולים זקים. הנקודה השנייה, תוספת לצוותים הרפואיים. אני סמוך ובטוח שנוכל להביא מספר גדול של רופאים. גם תוספת כוח עזר בבתי החולים נחוצה", הוסיף.

 

"המספרים לא מעודדים. נצטרך לשקול את כל הצעדים האפשריים על מנת לפחות לעצור את קצב העלייה, והנושא הזה יבוא לישיבת הממשלה הקרובה בראשון אם לא לפני כן. מיומי הראשון עשיתי הכל כדי לא להגיע לסגר כללי. אנחנו מנסים כל דרך כדי לא להכניס את המדינה לסגר כללי. במציאות שבה בכל פעם יש מאבק ציבורי נגד כל הגבלה, צריך להבין שבסופו של דבר נגיע לסגר. אני מציע לשרים, לח"כים וגם לאנשי התקשורת לזכור את הנוסחה הפשוטה הזו", סיים את דבריו.

הבוקר התראיין אדלשטיין ברדיו 104.5FM ואמר דבריו ברוח דומה.