לאחר החלטת הממשלה להטיל הגבלות חדשות, שחלקן ייכנס לתוקף כבר היום (שישי), במשטרה נערכים לאכוף את התקנות. במשטרה הסבירו כי הצו ייכנס לתוקף היום ב-17:00 בערב, ויש בו הפרדה בין כללים והנחיות שיחולו בסופי שבוע לכאלה שיחולו בכל ימות השבוע. עוד ציינו במשטרה כי בכל ימות השבוע ייסגרו מכוני הכושר לסירוגין, כאשר המסעדות ובתי העסק יוכלו לשרת את הקהל רק באמצעות משלוחים ואיסוף עצמי.

מבחינת הגבלות בסופי שבוע - אלו ייכנסו לתוקף בסוף השבוע הבא עד סוף הקיץ, כאשר בסוף השבוע הקרוב תותר השהייה בחופי הים, בעוד שבסוף השבוע הבא גם חופי הים ייכנסו לרשימת ההגבלות. "נוודא בשבוע הבא שהחופים סגורים. לרובם יש דרכי גישה, ונקח את זה בחשבון", הבהירו במשטרה.

"ברור לנו שאנחנו עומדים בפני הגבלות מאתגרות, אם זה חסימות במגזר הערבי ובבתי הכנסת ואם זה בהפגנות בסוף השבוע, בעיקר זו שתתקיים היום אחר הצהריים ומחר בערב בתל אביב, וגם במה שקשור לאי הבהירות ביחס להנחיות", הבהירו במשטרה. "נוכח האתגרים האלו אנחנו קיימנו ויעוד מקיף עם כל קציני האג"מ המחוזיים, והועברו הנחיות מפורטות ביחס להתנהלות".

עימותים בין המפגינים למשטרה לאחר מחאת העצמאיים בת''א (צילום: אבשלום ששוני)
עימותים בין המפגינים למשטרה לאחר מחאת העצמאיים בת''א (צילום: אבשלום ששוני)

"האכיפה היא לא המטרה, אלא האמצעי כדי לצמצם את המגע בין אנשים בשטח הציבורי", הוסיפו במשטרה. "ברמה העקרונית, נקיים קודם כל שיח והסברה עם ראשי הרשויות, העדות, החמולות והקהילות וכל גורם שיכול להשפיע כדי שיוכל לעזור בהסברה לקראת מה שאנחנו הולכים אליו. ההנחיה המפורשת לשוטרים בשטח היא לפעול בשיקול דעת ולהבין את הקושי הציבורי. נפעל באמצעות הסברה במקום, בקשה להתפזר, וככל שההפרות יהיו בוטות - נצטרך לאכוף".

בהתייחס לאכיפה בהפגנות, אמרו במשטרה: "אנחנו נערכים עם כל האמצעים, כולל עמדות בידוק והרחבת השטח על מנת למנוע את הקרבה בין אנשים, ולאפשר להם לשמור על מרחק. אנחנו מקווים שהציבור יישמע להנחיות. אם תתחיל מגע אחרת, נעשה הערכת מצב ונראה איך אנחנו מתמודדים עם זה. לא נאפשר הפרות סדר, ואין אישור לתהלוכה".

"אנחנו נשנה את שעון החיים. במהלך שעות הים אין לנו דרמות משמעותיות, למעט סגירת מסעדות, ונשים עין על זה. נהיה נוכחים יותר בשעות המשמעותיות שבהן אנשים יוצאים לקניות. בסוף השבוע הבא כנראה שנראה יותר שוטרים ברחובות, באתרי הבילוי ובחופי הרחצה".