תוכנית המענקים לכל אזרח, עליה הצהירו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, ישראל כ"ץ, לפני יומיים, אינה נמצאת כרגע על סדר יומה של הממשלה לקראת ישיבתה ביום ראשון - כך דווח הערב (שישי) בכאן 11.

עוד דווח כי התוכנית המקורית של נתניהו וכ"ץ הייתה לחלק את המענקים רק לאזרחים הנמצאים בעשירון השביעי ומטה, אך על מנת לקצר את ההליך והבירוקרטי הוחלט לחלק אותם לכלל אזרחי ישראל.

בכחול לבן עדיין חושבים כי התוכנית אינה טובה וכי יש לחלק כסף באופן דיפרנציאלי, לאזרחים הנזקקים לכך. בנוסף, דווח כי בממשלה ממתינים לאישור משפטי בטרם הוצאת המהלך לפועל.

כזכור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, ישראל כ"ץ, הציגו ביום רביעי עוד תכנית כלכלית שנעמדת בשישה מיליארד שקלים, בה יינתן סיוע לכל המשפחות בישראל, אלא שמיד עם סיומה, התחילו להישמע ביקורות על הדרך בה יחולקו הכספים.

בין הביקורות שנשמעו נטען: "למה העשירים צריכים את המענק המיותר הזה?", כמו גם: "לפזר סתם כסף בלי תכלית יוביל את המדינה לגרעון", היה גם מי שהחריף את הטון כמו ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור שלא התבייש לומר: "אנחנו בדרך להיות ונצואלה". רה"מ נתניהו טען מצידו כי "הכסף נועד להניע את הכלכלה", וכי אין זמן לעשות חשבונות עכשיו למי הכסף מגיע ולמי לא, כי הרבה משפחות נמצאות במצוקה.